050-7881995

ונוס (נגה)

סימן כוכב ונוס

שליטת מזלות שור ומאזניים

אפיון אסטרונומי:

ונוס היא הכוכב הקרוב ביותר לכדו"א (שאינו ירח), ומוגדרת "כוכב לכת ארצי" בגלל הדמיון לכדו"א בהרכבה הסלעי ובמימדיה. באסתטיות רבה ונוס נעה במסלול מעגלי כמעט מושלם סביב השמש (ולא אליפטי כשאר הכוכבים), שנמשך 225 יום. בניגוד לשאר הכוכבים באזורנו, הסיבוב העצמי שלה הוא לכיוון ההפוך. זהו הכוכב הבהיר, הזוהר והמנצנץ ביותר מנקודת מבטנו, וניתן לראותו היטב בזמני זריחה ושקיעה (אז הוא גם יפה במיוחד). ומכאן שמו העברי נוגה.

אפיון מיתולוגי:

עם בוא תקופת הברונזה, החלו לסתת בכתב את זמני זריחת ונוס (3,500 לפנה"ס). הבבלים שעקבו אחר מסלולה, כינו אותה עישתר, וייחסו לה את הפיריון, האהבה והמין. בכל התרבויות מדובר בדמות אישה. בתנ"ך היא מופיעה כ"עשתורת" ו"איילת השחר". היוונים כינו אותה אפרודיטה, שהורישה בהמשך את תכונותיה של מיניות ואהבה חסרת גבולות לוונוס הרומית, אחרי שתחילה תענוגותיה הסתכמו בעיקר ביין וכרמים. ונוס יפה ונשית, ובהיותה מפתה נקשרו בה תכונות שטניות בהמשך, בעיקר בנצרות שפרשה את נפילת מלך בבל בדברי ישעיהו כחטא גאווה הנחזה ע"י מופע ונוס (הילל בן שחר) בשמיים.

אפיון אסטרולוגי:

ונוס שליטה על מזלות שור ומאזניים, ועל בתים 2 ו-7. גם באסטרולוגיה היא דמות אישה כמו הירח, אך בניגוד אליו, היא דמות צעירה, נערה, מאהבת יפה ונשית, כמו הכוכב והאלה המיתולוגית. גם באסטרולוגיה מזל מאזניים שואף להרמוניה עדינה. ונוס מייצגת את מערכות היחסים שלנו, המוכר הן אלו הרומנטיות, אך לא בהכרח, למעשה את כל האופן בו אנחנו מתקשרים עם הזולת. ונוס תבטא בהורוסקופ את העניינים החברתיים שלנו, השותפויות השונות, דיפלומטיה והסכמים, גם יופי ואסתטיקה כמו הכוכב המנצנץ, חן וקסם אישי, הבילויים וההנאות. תכונות אלו מאפשרות לרבים מבני מזל מאזניים לעסוק בעבודות של דיפלומטיה, גישור, תיווך, מכירות ועבודה עם הזולת הדורשת נעימות, ומכאן העדפת עבודת צוות ושותפים עסקיים. הצד השוורי של ונוס קשור בממון, בכסף שלנו, רכושניות, גשמיות וארציות כפי שמתאים למזל שור, שרוצה את החיים הטובים הפשוטים והנוחים, ולאפיונה האסטרונומי כ"כוכב לכת ארצי" הדומה לכדו"א.

עוד מילה חשובה:

הימצאות השמש ביחס אלינו באזור שמימי של מזל שור או מאזניים, תביא לכך שאדם יהיה בן מזל זה. אך הכוכב שמייצג אותו הוא ונוס, ותהיה לה חשיבות מיוחדת במפת הלידה. למשל מדינת ישראל היא בת מזל שור (כי השמש הייתה בשור כשנולדה ב-14 למאי 1948), ובנוסף עם אופק במזל מאזניים. לכן ונוס נחשבת שליטה כפולה, וחשובה במיוחד! כשפרצה מלחמת יום-כיפור, הייתה ונוס של ישראל "מותקפת" ע"י 7 כוכבים שונים בו זמנית בהורוסקופ!
בימי השבוע מיוצגת ונוס ביום השישי, בצרפתית Vendredi, כיאה לתכונותיה האסטרולוגיות של אהבת חברה, בילויים ותענוגות.

חזור להמשך קריאה בעמוד מי הם הכוכבים.

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל