050-7881995

יעשה היסטוריה ! –דונלד טראמפ

המאמר פורסם ב-18.11.2016, ימים אחרי היבחרו לנשיא. ניתן לגשת לפרסום המקורי בלינק:

https://www.facebook.com/Astro.Blogger/posts/902248679908046:0

גזרו ושמרו! Read my lips –התחזית הדרמטית שלפניכם תקרה! כי אני לא יכול להרשות לעצמי לטעות 🙂 אז בואו נתפשר מראש על 90% ממנה, שזו דרמה גדולה, כי גם אם רק חצי נכון (וזה לא, זה הרבה יותר), חתיכת היסטוריה נכתבת לפנינו.

המאמר שלפניכם מחולק ל-3 נושאים: 1. מי האיש? ניתוח אישיות. 2. תחזית תקופת כהונתו. 3. יחסו לישראל.

חידת טראמפ :

הנשיא דונלד ג' טראמפ לא יהיה דומה לשום מנהיג שאנחנו מכירים, לא במערב הדמוקרטי, וגם לא במשטרים טוטליטריים ורודניים, מדובר בחיה אחרת. בטראמפ יש אידאליזם וכוונות טובות, הוא באמת רוצה להפוך את אמריקה לגדולה, אבל המניע העיקרי שלו הוא להפוך את עצמו לגדול, לקצור הערצה והתפעלות. זה המנוע העיקרי שמפעיל אותו, לקבל הכרה, הערכה, אהבת הקהל והערצת העם ממי שהוא. כשחש ביקורת או התנגדות, טראמפ נבהל מאד, חרדה תת-הכרתית מניכור והשפלה מנהלת אותו, והוא הופך מאד התקפי ואכזרי, זו התקפה לצורך הגנה, הוא אינו יכול לחוש מובס, ויכחיש גם כשהכישלון ברור. טראמפ אדם נחמד ונעים ביסודו, החלקים האלו גם צפויים לצאת, אך הוא למד שהגסות מגנה עליו ומשיגה לו תוצאות. הוא חש מעורב ובעל דעה לגבי כל נושא, ומחזיק באיזה אידאל לגביו, אבל סובל מדעות קדומות. גישות וערכים שינק בבית השתרשו מבלי שנעשה באמת תהליך אינטליגנטי של חשיבה לגביהם, למרות שכלפי חוץ נשמע הגיוני. צריך להבין, כשמדברים על ערכים וטראמפ זה לא במובן הקלאסי שאנו נוהגים לחשוב עליו, לא ערכים של צדק, הגינות, יושר ופלורליזם מאפיינים אותו, להיפך, אבל כן ישנם ערכים סובייקטיביים שלו, כמו ניהול, הצלחה, שליטה וכוח, ולכן מעריך את פוטין, לכן גם מתגאה בכך שהתחמק בחוכמה והצלחה מתשלום מיסים. לטראמפ ערך חזק לקבוצה אליה משתייך, והוא שם אותה מעל לכל, זה קודם כל המשפחה, אליה הוא מאד קשור ומגונן, ואח"כ המפלגה, ואז האמריקאי הלבן השורשי וכן הלאה. ערך הקבוצה גבוה מערך של צדק לכל, וכך למשל ידאג למקורביו, וכן יתרכז באמריקה ע"ח פגיעה בעולם, פחות יעניין אותו הזוועות בסוריה, אם כי יעניין אותו להראות שליטה והצלחה בהבסת אויביו.

אבל הערכים של טראמפ אינם מוצקים! הוא יכול לשנות אותם. בכלל דעותיו נזילות ומפתיעות כל פעם מחדש. מחד, אין בו פנאטיות, לרוב אינו ננהל באובססיביות על עמדה, אלא אם זה הפך לעניין רגשי אישי מלחמתי. טראמפ פתוח לשמוע דעות שונות, והוא יהיה נשיא מתייעץ מאד, פועל בצוות ומקשיב, מוכן להשתכנע ולהחליף עמדה. אבל מאידך הוא לא צפוי, גישתו מפוצלת ואז לא ברורה, והוא נוטה לאמץ עמדות רק כדי להיות מקובל ולהשתלב. לכן טראמפ יזרום עם דרישות חברי מפלגתו וישמיע בעצמו עמדות רפובליקניות מסורתיות (אולי על הפלות ולהט"ב למשל), אך גם יסתור את עצמו בהזדמנות אחרת. ומכאן גם לא יקבל החלטות לא פופולריות בעם. העניין שהוא מסוגל להגיד "בסדר" כשחבר מפלגתו משגע אותו על איזה עניין, לתת לו הרגשה שהוא יתמוך, אבל לפעול בניגוד מוחלט. לא ניתן לסמוך עליו, מילה לא תהיה מילה, וזה נכון לכל מי שיעבוד איתו/מולו. הנטייה הכללית היא לעבוד מאחורי הקלעים, להסתיר ולהונות, למרות כל הברברת המוחצנת כביכול.

טראמפ מחפש ריגושים ודרמות, בטוח שהוא יודע הכי טוב ויותר חכם מכולם, ושהכל בסוף יסתדר לטובתו, אופטימי מטבעו. לפיכך ייקח סיכונים גדולים, בטוח שכשמשהו ישתבש הוא יוכל לשלוף ולצאת מזה. צריך לומר שהוא באמת מזליסט, ויש לו הרבה כישרונות, יכולת אלתור מצוינת, כושר המצאה ומקוריות, ראייה רחבה ויכולת לחשוב על פתרון מחוץ לקופסה, אינטואיטיביות רבה, ובהחלט גם יכולת להריח כשמשהו מסריח, והוא בסה"כ על-המשמר ומרגיש, במיוחד אם מישהו מנסה לפגוע בו אישית. אך לא לעולם חוסן, וטראמפ אינו זהיר ולא לוקח בחשבון את כל הקשיים מראש, סומך על כישוריו לצאת ממצבים יתר על המידה. בכלל הוא אינו שיטתי ומסודר, ולא פעם יזרוק רעיון וילך, ייתן לאחרים כבר לבצע, או לנקות אחריו את הנזקים. טראמפ מתעניין בכל דבר, ומבין בכל דבר קצת, מתווה מדיניות כללית ומאציל סמכויות. בנושאים שישעממו אותו או שנראים לו מסובכים, פשוט ייתן לאחרים חופש להחליט ולפעול, ובמה שירגיש מעורב, יחליט ויטפל בעצמו. וזה אחרי שהקשיב ליועציו ונתן הרגשה שמאמץ תפיסתם, אבל לפעמים יפעל במפתיע ודרמטי, באומץ/טיפשות, בביטחון ויהירות רבה. מבחינה זו הוא יותר דומה למלך ג'ופרי ממשחקי הכס, ששמע את יועציו, ובד"כ האציל סמכויות במה שלא הבין, אבל הפתיע כשערף לנד סטארק את הראש. טראמפ הוא לא ליברמן, והוא לא יעבור ניתוח לקיצור הפתיל. טראמפ יפעל בדרמטיות וביטחון, והוא ישנה את ההיסטוריה!

דיפלומטיה, פוליטיקלי-קורקט, וכל מה שהיה רגיל ומקובל לא יהיה מקובל על טראמפ רק בגלל שזו דרך העולם. יש לו את החוקים שלו, הוא משתלב רק בקבוצה שלו, אליה יתחנף (מפלגה, שותפים..), אך לא "יספור" את מי שעומד מולו. הוא אינו סובל מגבלות ויוריד את הכפפות במלחמותיו. יש לו המון אנרגיה, והוא לא ילך לישון בלילה. פעיל, עושה, מעורב, משנה את העולם! אבל מערכת העצבים שלו אדג'ית, ויהיו התקפי זעם, ובמקרים קיצוניים עלולה להיות פגיעה בריאותית או התמוטטויות. לא מן הנמנע שיתמכר לכדורי הרגעה ותרופות.

טראמפ גם יודע איך משפרים מצב כלכלי, והוא יעשה חיים קשים (ולא בהכרח הוגנים) לשותפות הכלכליות של ארה"ב, ישפוך כסף רב מדי על פיתוח ותשתיות (גם חומה עם מקסיקו), יהיה נדבן לעניין שצץ גם אם לא הובא מראש בתקציב, ירצה להגדיל ולהתרחב מהר, ובכלל יסטה בקלות מכל תוכנית (כלכלית ושאינה) לטובת רעיון או כיוון חדש. זה בלגן שאמריקה לא מכירה, והתשלום יבוא בגרעון ונפילות.

תחזית עידן טראמפ :

טראמפ מספר לנו שהוא אינו חושש כלל מהאחריות ועול התפקיד, מה שבאמת מתאים לאופיו. אך תקופת ההמתנה לתפקיד, והחפיפה עם אובמה, מטילה עליו חששות כבדים ולחץ נפשי, והוא צפוי להיראות מוטרד בפנים חתומות ורציניות יותר ויותר. טראמפ מבטיח שיחסל את דאע"ש, אובמה מתכנן לזכות בהישג הזה לפני סיום כהונתו. אך אובמה ייכשל, וזה יקרה רק תחת ממשל טראמפ, אך לא ע"י שינוי אסטרטגי גדול. בכלל טראמפ עכשיו קשוב, פתוח לקלוט את הרעיונות של אובמה, מוכן להשתכנע ולשנות עמדה, להתגמש ולראות את החיובי במדיניות אובמה. תהיה נכונות להשאיר חלקים נרחבים מאובמה-קר (תוכנית הבריאות), ופחות רצון להתעסק בהעמדת הילרי לדין. הגישה כרגע להתרכז בחיובי. אך העניין אצל טראמפ הוא שדעותיו אינן יציבות, ואם יופעל עליו לחץ פנימי, הוא עלול לשנותן בהמשך.

טראמפ מתחיל את הכהונה ללא ימי חסד, מתחים בין אנשי ממשלו, מאבקי כוח מיד בהתחלה, ולחץ ציבורי חזק מופעל עליו, והוא מצדו פועל בכל הכוח, נחוש ושואף גבוה מאד, אופטימי ונועז לגבי התוכניות המגובשות שלו, אך מתקשה להחליט לגבי כל העניינים שצצים, המאבקים והקונפליקטים, והוא צריך עוד זמן כדי להתגבש, ומשנה גישתו. לא מן הנמנע שדי מהר נראה גם שינויים פרסונליים.

תחילה טראמפ לומד את העסק, והוא לומד מהר. גישתו מעשית, פרקטית, והוא שקוע בלימוד והבנה. אך כבר באביב הוא מתווה את המדיניות עליה רץ בבחירות, וגם יצליח ליישם לאורך הזמן. טראמפ אכן יבנה חומה עם מקסיקו, יבטל הסכמי סחר בינלאומיים, ישקיע כספים במשק בנדיבות לצד הורדת מיסים שיגררו גירעונות. משנתו הכלכלית מתקבלת טוב בציבור אמריקאי, אך אינה נוחה לעולם, ונראה זעזועים בשווקים (גם בישראל) כבר סביב אפריל 2017. אלו יגררו מתחים בממשלו כבר במאי-יוני, ויכניסו אותו ללחצים בקיץ. גם אם לא יראה, בתוכו יחוש מבודד ומיואש, אוגוסט וספטמבר 2017 במיוחד קשים עבורו, וזהו קיץ של נסיבות קשות. אך טראמפ אינו נשבר, להיפך, רק מפעיל יותר כוח ועוצמה, דוחף את השינויים למרות רעשי רקע, וידו על העליונה. לא הכל יאפשרו לו לבצע, אך הוא יעשה הרבה יותר ממה שחושבים כרגע. במיוחד סביב נובמבר 2017 הרבה קורה, כשטראמפ נחוש לפעול ולשנות, לצד התנגדות מעוררת מהומה, וזה אף עלול להגיע לכדי שינויים פרסונליים.

הקשיים לא עוזבים אח"כ, אך עד אביב 2018 טראמפ מעביר הרבה החלטות ועושה לא מעט שינויים. האחריות והזהירות היחסית בנושאים אותם היה צריך ללמוד בחודשים הראשונים מתחלפים די מהר בביטחון עצמי מופרז, לקיחת סיכונים והסתמכות על "יהיה בסדר" כמי שבטוח שיפתור כל צרה בשעתה. אבל המצב לא מעודד ולא נראה טוב, וגם טראמפ שפוף באביב 2018, ולא רואה איך הוא מצליח לשפר את מצבו. בשלב הזה טראמפ אמנם פועל כבולדוזר, אך כבר נאלץ לבצע מהלכים שלא רצה בהם. צריך לומר שגם במישור האישי ביותר יהיה קשה לטראמפ לאורך הכהונה, שכן משפחתו סובלת מהמעמד ולא מסתגלת לחיים הציבוריים.

בקיץ 2018 תבוא רגיעה מסוימת והלחץ יפחת. אך בסתיו שוב טראמפ עושה מאמצים לשנות או נאלץ להתמודד עם בעיות נסיבתיות שמחייבות שינויים לא פשוטים. את 2018 טראמפ מסיים כשהוא כבר לא כל-כך יהיר ובטוח בעצמו ויכולותיו. כלפי חוץ נראה טראמפ פחות נחמד, ואת 2019 הוא מתחיל בהפעלת כוח מחודש כמי שכבר פחות מאמין וחולם, אבל נחוש להשיג את שלו בצורה פחות ידידותית, בגישת מה שלא הולך בכוח, ילך ביותר כוח. אחרי שנתיים ראשונות של אופטימיות ופתיחות, עבודה בשיתוף-פעולה תוך התייעצות ונכונות גם לשנות עמדה, גמישות מחשבתית ותפעולית, טראמפ מתחיל להינעל על מלחמותיו, ולהתעקש על עמדות. השנתיים האחרונות ילוו בשתלטנות וכפייה, עקשנות של בולדוזר. זה יהיה טראמפ חזק יותר, שפועל בקיצוניות שמעוררת קיטוב. וטראמפ יעשה הרבה, ישנה את אמריקה, ישנה לחלוטין את כלכלתה, אך המצב לא יהיה חיובי. הפעולות הכלכליות של טראמפ יהיו טובות רק בטווח הקצר, ויביאו צרות וקשיים ממשיים אח"כ.

ינואר 2020 יהיה אולי החודש המשמעותי, הקשה או הנוקשה ביותר של טראמפ, שיוביל אותו לשנה קשה כולה, שנת בחירות, כשהוא פועל נגד הזמן וזה רק גורם לו להגזים מדי במאמץ, טראמפ אינו ארדואן, אך דווקא השנה האחרונה תזכיר אותו קצת. אמריקה נקרעת ועוברת מהפכה סוערת, בעיקר אלו יהיו בעיות חוץ וכלכלה. יש אפשרות שטראמפ ישקע באיזה בוץ צבאי, אבל בעיקר זה נראה כמו כעס מדיני שמופנה לארה"ב לצד ענייני כלכלה. בקיץ 2020 כוחה של ארה"ב בירידה, והדבר האחרון שאפשר לומר עליה זה שטראמפ עשה אותה גדולה יותר. אם חשבתם שמערכת הבחירות הנוכחית הייתה דרמטית, היא כלום לעומת מערכת הבחירות שתהיה ב-2020. בסופה (אני זהיר) סיכוייו של טראמפ לזכות בנשיאות אינם גבוהים. אבל צריך לזכור שכמעט תמיד נשיא מכהן בארה"ב זוכה ל-4 שנים נוספות, ואנחנו עדיין לא יודעים מי הפרסונה שיתמודד מולו ומה יש בהורוסקופ שלו. ההמשך נראה רע לטראמפ, מצב בריאותו שעלול להיפגע בשנים הקרובות, יחמיר מאוד במהלך 2021-2. נראה שכבר לא יהיה נשיא, אך גם אם כן בריאותו תפגע מאד בתיפקודו, ואולי ייאלץ לפרוש לפני סיום כהונה שנייה. ב-4 השנים שלאחר הבחירות הבאות, ארה"ב תעבור שינוי יסודי ובסיסי, והיא תשנה את פניה מכפי שאנו מכירים היום.

יחסי טראמפ – ישראל

טראמפ כנשיא יהיה פחות מעורב במה שלא קשור לאמריקה, ולכן יהיה לו פחות צורך לתקן את העולם. מצד שני הוא רוצה שיאהבו אותו, שיעריצו ויעריכו את חוכמתו ויכולותיו. והוא מאמין שיש לו את מה שלאחרים אין. לכן עשוי כן להתערב בקונפליקט הישראלי-פלסטיני כמי שעשוי לקטוף את התואר היוקרתי: האיש שהצליח להביא שלום. אבל הוא לא ילך ברע, לא בכפייה, ולא בגישת "מאבקו הצודק של העם הפלסטיני למדינה..", אלא כביזנס-מן שמסביר לפלסטינים את חולשתם במעמדם במו"מ, וכמי ששומר להיות אהוד.

טראמפ יעשה תרגילים למדינות אחרות, יפעל עם מעט קוד אתי ולא בהכרח שיעמוד בכל התחייבות. מי שיאיים אליו, יזכה ליחס כוחני וצורם. ממשל טראמפ לא יהיה דיפלומטי כמו ג'ון קרי או מבליג כמו אובמה, נשיא זר שיקלל אותו יגרום להתנגשות אמיתית. זה לא ממשל אובמה שאומר שאין שינוי ביחסים עם הפיליפינים אחרי שנשיאם קרא לאובמה "בן-זונה". מבחינה זו מנהיגים מתלהמים באזורנו עלולים לקלקל יחסים, ולפתוח חזית מול טראמפ ללא אינטרס רציונלי. ביבי לעומת-זאת יהיה נעים עם טראמפ, חברי ומקרב.

לביבי וטראמפ אנרגיה וצורת מחשבה דומים, והם צפויים להסתדר מצוין! ביבי לא יעז ללכת נגד טראמפ גם כששרי ממשלתו ילחצו עליו. אבל יהיה לו את הכישרון להתחנף לטראמפ ולקבל בטוב את רוב מה שרוצה, וזה עובד הכי טוב על טראמפ, הוא יתמכר לחנופה ולכך שזקוקים לו. אך טראמפ לא צפוי, ועמדותיו אינן מגובשות, לפיכך הוא עלול להחליט בקלות על קיצוץ פתאומי דרמטי בסיוע הצבאי/כלכלי לישראל, מתוך התפיסה הבסיסית שלו שהוא צריך לדאוג רק לקבוצה שלו, כלומר לארה"ב. אך מתוך אותו פיצול פנימי שיש בו, בשיחה עם מקורביו הפרו-ישראלים הרבים, שגם הם חלק מקבוצה קרובה אליה הוא משתייך, הוא עשוי להפוך את ההחלטה ולהגביר דווקא את הסיוע. טראמפ לא מגובש ולכן לא צפוי, אבל ביבי ידע להסתדר איתו, לתת לו הרגשה של בוס שמושיע אותנו, ומתוך כך גם יפחד להרגיז אותו. תהיה ביניהם בסה"כ קרבה והבנה של שני אנשים שחושבים דומה, הם יהיו זוג יונים, או שיותר נכון לומר זוג ניצים :). בתחזית השנתית לישראל שפרסמתי ב25.12.2015 הרבה לפני שהיו מועמדים סופיים לבחירות בארה"ב ולפני שמישהו חשב שטראמפ יהיה נשיא כתבתי לכם על קשיים גדולים במישור המדיני ב-2016 לישראל, אבל הבטחתי אור בקצה המנהרה: "ב-2017 נקבל נשיא/ה אמריקאי הרבה יותר נוח לישראל וזה יורגש מיד. ובסתיו 2017 יקרו דברים נפלאים ביותר". נראה שמבחינת ישראל אפשר להיות רגועים ואופטימיים.

חזרו לרשימת המאמרים המלאה – מה אומר המזל שלי.

צרו קשר או צלצלו: 050-7881995

 

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל