050-7881995

סטורן (שבתאי)

סימן כוכב פלוטו

שליט מזל גדי

שליט ישן מזל דלי

אפיון אסטרונומי:

סטורן היה כוכב הלכת הרחוק ביותר שנראה בעולם הקדום לפני המצאת הטלסקופ. אמנם העולם הקדום לא ראה את הכוכבים שנמצאים אחריו, אך חישב נכון את מסלולו של כוכב המרוחק (כמעט מיליארד וחצי ק"מ מהשמש). במדרש בראשית רבה מלפני 1600 שנה (מאה חמישית) מתואר נכון זמן הקפתו סביב השמש -30 שנה (לעומת שנה אחת בלבד של כדו"א). לסטורן 8 טבעות פלנטריות ברורות המכילות מוצקים, קוטרן מגיעה למאות ק"מ, אך הן דקיקות, ועוביין לא עולה על ק"מ אחד.

אפיון מיתולוגי:

שמו בעברית שבתאי, ע"ש היותו השביעי בכוכבים, ולו יום שבת. סברה נוספת לשמו גורסת שבגלל מסלולו האיטי הכוכב נראה שובת. במיתולוגיה הרומית סטורן היה אל החקלאות, ההתפתחות המובנית, המחזוריות, ובהמשך קיבל את התואר "אל הזמן". בחג "סטורנאליה" ברומי העבדים קיבלו תוספת מזון, וקיבלו יחס מועדף.

אפיון אסטרולוגי:

סטורן שליט מזל גדי ובית 10. בעבר נחשב שליט גם על מזל דלי ובית 11 (כיום אורנוס הוא השליט דלי, אך אלו מתחלקים לשני טיפוסים, הדליים האורניים, והדליים הסטורנים. לסטורן משקל חשוב עבור דלי במיוחד באסטרולוגיה הוררית). סטורן הוא המורה הגדול, מחנך אותנו, ומלמד בדרך הקשה. כמו הכוכב בעל הטבעות הפלנטריות הברורות, הוא שם גבולות ברורים. לכן מייצג עור (גבול גוף האדם), עומד עם סטופר, ומתאים לו להיות אל הזמן במיתולוגיה. סטורן הוא המציאות, הרציונל, גדיים ואנשים תחת השפעתו יהיו על הקרקע, הגיוניים, והרבה פעמים פסימיים או זהירים. מחד הוא מבטא קושי, אך מאידך גם את יכולת ההתמודדות עם קשיים ואתגרים. סטורן מלמד אותנו שעבודה קשה תביא תוצאות, מי שטרח בערב שבת, יאכל בשבת. לכן לא פלא שבחג המיתולוגי העבדים שחייהם אופיינו בעבודה קשה ומאמץ, קיבלו תוספת מזון ומעמד בני-חורין. גם בני מזל גדי יודעים לעבוד קשה ולהתקדם לאט אך בטוח, כשהם סוחבים שק כבד על כתפיהם, אך שאפתני.

עוד מילה חשובה:

הימצאות השמש ביחס אלינו באזור שמימי של מזל גדי, תביא לכך שאדם יהיה בן מזל זה. אך הכוכב שמייצג אותו הוא סטורן, ותהיה לו חשיבות גדולה במפת הלידה. סטורן קיבל את היום השביעי, Saturday, כי הוא למעשה קוצר את פרי עמל שבוע שלם. רבים מבני מזל גדי, ואלו שיש להם השפעה חזקה של סטורן במפה, יעברו חיים לא הכי קלים, בד"כ עם ילדות לא שמחה, אך יגיעו בבגרותם למנוחה ולנחלה.

חזור להמשך קריאה בעמוד מי הם הכוכבים.

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל