050-7881995

פלוטו

סימן כוכב פלוטו

שליט מזל עקרב

אפיון אסטרונומי:

מאז גילויו ב-1930 נחשב פלוטו כוכב לכת. אך ב-2006 חטף "מכה קשה" ואיבד את מעמדו זה. כיום הוא נחשב לכוכב הלכת הננסי הגדול ביותר במערכת השמש (מבחינת קוטרו). אך הוא קטן אפילו יותר מהירח של כדו"א. לפלוטו 5 ירחים. אחד מירחיו של פלוטו, כארון, כמעט זהה לו בגודלו. משום כך, הוא מפעיל עליו כוח משיכה לא זניח, ומשפיע על מסלולו של פלוטו. לפלוטו צד שנוטה תמיד כלפי השמש, לכן, שלושה רבעים משטחו נמצאים תמיד בעלטה, מוחשכים לנצח, ורק רבע נמצא תמיד באור (אם כי חלש עקב המרחק העצום מהשמש).לפיכך יש הבדלים קיצוניים בין חלקיו.

אפיון מיתולוגי:

פלוטו הוא אל השאול במיתולוגיה הרומית. אחראי על מעמקי האדמה, שם נמצאים גם אוצרות הטבע (היקרים) לצד המוות. הוא אחראי על מה שלאחר המוות. בעל אוהב לאשתו על-אף היותו חמור סבר, יחד הם מקבלים בעולם הבא את הנשמות שגופם עזב אותם. פלוטו הוא תת-קרקעי. מקבילו היווני, האדס, נחשב נורא ממנו.

פרסיוול לוול היה האסטרונום שטען שקיים כוכב לכת מעבר לנפטון. הוא הקדיש את כל חייו לגילויו, אך באופן טרגי לא מצא אותו עד מותו. את תהילתו קנה לאחר מותו, כשנמצא הכוכב, וקיבל שם מייצג. ראשי התיבות של שמו הם PL, וכך נבחר שם הכוכב פלוטו ומסומל באותיות PL. כוכב פלוטו נמצא ב"סוף העולם" שהיה ידוע אז, ולכן הוצע שמו של אל השאול בידי ילדה בת 11, ושתי הנסיבות השתלבו.

אפיון אסטרולוגי:

פלוטו שליט מזל עקרב ובית 8. פלוטו יוצר מהפכות, אבל לא כמו אורנוס, שמביא אותן בהפתעה. פלוטו "מבשל" תהליכים תת-קרקעיים לאורך זמן, ואז יוצר תהפוכה מתמשכת, רעידת-אדמה. לעיתים עוצמתית ומפחידה, ולעיתים אלו תהליכים תת-הכרתיים שאנחנו אפילו לא מרגישים בהם, אך מובילים לשינויים פסיכולוגיים גדולים. פלוטו מבטא מוות של משהו, ואז לידה מחדש. אנשים תחת השפעתו (ובני מזל עקרב), יהיו אנשים חזקים ובעלי עוצמה, אבל תהליכים בהשפעתו מתמודדים עם כוחות חיצוניים גדולים וחזקים, ממש כמו שהכוכב מתמודד עם הירח העצום שלו. כמו הכוכב, שחלקו באור תמידי, וחלקו בחשכה נצחית, לפלוטו אופי קיצוני. לא פעם בני מזל עקרב (ואנשים עם פלוטו דומיננטי בהורוסקופ), נוטים לראות דברים בשחור או לבן, אור או חושך, וקיצוניים ברגשותיהם ומעשיהם, עד כדי אובססיביות. אנשים אלו יהיו מאד מעורבים בחיי קרוביהם, אינם נסוגים ובטח לא אדישים, ונוטים לקנאה. יש להם הבנה פסיכולוגית טובה, ועניין מיוחד בטבע האנושי. כשפלוטו בשמיים נמצא בהיבט לכוכב חשוב אצלנו בהורוסקופ, תהיה לכך משמעות אדירה, לפעמים זה מפיל אדם לשאול, ומצד שני יכול להביא המון עוצמה וכוח, כמי שזכה באוצרות הטבע שמקורן במעמקי האדמה (כלומר בנשמתו או פועלו המתמשך).

עוד מילה חשובה:

הימצאות פלוטו ביחס אלינו באזור שמימי של מזל עקרב, תביא לכך שאדם יהיה בן מזל זה. אך הכוכב שמייצג אותו הוא פלוטו, ותהיה לו חשיבות גדולה במפת הלידה.

כוכב פלוטו המייצג שאול ומוות, התגלה סביב עליית הנאציזם, שנים בודדות לפני מלחמת העולם שהביאה מוות וחורבן הקטלניים בהיסטוריה. מקרי? אולי. מעניינת העובדה שגם אורנוס המהפכני התגלה שנים בודדות לפני המהפכה הצרפתית, יסוד הדמוקרטיה בת זמננו. וכוכב נפטון, שנחשב החולם האידיאליסטי שמזדהה עם הזולת, התגלה סביב צמיחת המרקסיזם, שדגל בחברה ללא הבדלי מעמדות, וקצת אח"כ באה מלחמת האזרחים האמריקאית, שתביא לביטול העבדות.

זמן ההקפה של פלוטו סביב השמש הוא הארוך ביותר כ-248 שנים בממוצע. סביב 2021-2 פלוטו חוזר לאותה נקודה בה שהה כשהוכרזה עצמאות ארה"ב. איזו מהפכה נראה שם הפעם?

חזור להמשך קריאה בעמוד מי הם הכוכבים.

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל