050-7881995

שמש

סימן כוכב שמש

שליטת מזל אריה

אפיון אסטרונומי:

כדור אש בו הטמפרטורה מגיעה ל־13,600,000 מעלות צלזיוס. נמצאת במרכז מערכת השמש ומסתה היא 99.86% מכלל המסה של כל הגופים כולם במערכת השמש. כוח המשיכה שלה עצום ו"מחזיק" את כל המבנה הכוכבי הסובב סביבה. נמצאת במרחק 150 מיליון ק"מ מכדו"א, והיקפה פי 109 ממנו.

אפיון מיתולוגי:

השפעת השמש הייתה לאחד הדברים הראשונים שהאדם שם לב אליהם בתקופה הקדומה. ממרחקה הרב היא מפיצה אור, חום, צובעת את עורנו עד כדי כוויות, עוזרת לצומח וגידולים חקלאיים ועוד. לכן נחשבה כ"אל" בתקופה האלילית כמעט בכל תרבות. הבבלים זיהו את מחזורה כ-360 ימים, ומכאן בנו את המעגל (וההורוסקופ) עם 360 מעלות, וכך את השנה, אותה חילקו ל-12 חודשים/מזלות כמחזור הירח. את גלגל המזלות (והשנה) החלו ב-21 למרץ, זהו יום השיוויון האביבי בו השמש נמצאת בדיוק מעל קו המשווה, ומחלקת את אורה שווה בין כדו"א הצפוני לדרומי. ביום זה אורך שעות היום והלילה שווים. תחילה נשלטה במיתולוגיה היוונית ע"י האל הליוס, וברומית סול (וזהו שמה בצרפתית), אך בתקופה יותר מאוחרת תוארה כאל אפולו –אל מרכזי האחראי על הצד הגברי, על נבואה ויצירה אומנותית כמוזיקה.

אפיון אסטרולוגי:

שליטת מזל אריה ובית חמש, מייצגת דמות גבר, יצירה פנימית, המעיין הנובע שלנו, רומנטיקה ואהבה, אומנות, ילודה וילדים. השמש היא האישיות המוחצנת שלנו, קשורה בסטטוס ועמדות ניהול, לכן מייצגת שלטון ומנהיגים, תכונה המאפיינת אריות, ולהם באמת כושר ניהול וארגון. לשמש אנרגיה חזקה גם באסטרולוגיה, לכן היא זורקת בוסט של אנרגיה ויכולה להניע תהליכים משמעותיים, לטוב ולרע, כשהיא נמצאת בשמיים בנקודות חשובות ביחס למפה האישית שלנו (כלומר נמצאת בהווה במקום בו היו כוכבים ברגע שנולדנו, או בהיבט לשם). האריות, עליהם השמש שליטה, אוהבים להיות במרכז, ממש כמוה. ולא פעם אחרים סובבים סביבם.

עוד מילה חשובה:

אם אני מזל אריה, המשמעות היא שמיקום השמש ביחס לכדו"א היה באזור שמימי שמוגדר מזל אריה. אזור שתכונותיו האסטרולוגיות נשלטות ע"י השמש. אך אם השמש הייתה במזל אחר, אני אהיה בן מזל אחר, שתכונותיו נשלטות ע"י כוכב אחר. עדיין השמש תיחשב כוכב חשוב, אך עבור אריה היא חשובה במיוחד.

מחזור השמש קובע את לוח השנה, ביהדות הוא נקבע לפי הירח, אך מותאם לשמש אחת ל-4 שנים ע"י הוספת חודש נוסף –אדר ב'. בשבוע הנוצרי הוא קיבל את היום הראשון SUNday) Sun).

חזור להמשך קריאה בעמוד מי הם הכוכבים.

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל