050-7881995

אורנוס (אורון)

סימן כוכב אורנוס

שליט מזל דלי

אפיון אסטרונומי:

ענק קרח (ממשפחת ענקי הגזים) שהתגלה רק ב-1781, כוכב הלכת הראשון שהתגלה באמצעות טלסקופ ולא ניתן לצפייה בעין בלתי מזוינת. אך גם סר ויליאם הרשל שגילה אותו, התעקש כמעט בדווקנות במשך שנתיים כי לא מדובר בכוכב לכת, אפילו שכל האסטרונומים אמרו לו שכן. תנועתו סביב צירו חריגה והפוכה מכל הכוכבים בסביבתו, וגם מזו של כדו"א, כנראה שהוא צריך "למרוד" ולהיות אחר. כל עונה נמשכת בו 42 שנות כדו"א, וההבדלים בין העונות קיצוניים, בעיקר בגלל הבדלי אור וחושך, אך גם ב"קיץ" הטמפרטורה בו לא עולה על מינוס 216 מעלות צלזיוס.

אפיון מיתולוגי:

בניגוד לכל שאר הכוכבים, שקיבלו את שמם מהמיתולוגיה הרומית, אורנוס באופן חריג מגיע מהמיתולוגיה היוונית. הוא שליט ראשון על היקום, ולכן מסמל את השמיים, היצירה והבריאה. אימא שלו היא גאיה, אלת האדמה, ואורנוס התחתן איתה. נולדו להם ילדים חריגים ומפלצתיים. אורנוס שהתבייש בהם, החביא אותם בבטן אימם, כלומר באדמה. אך בנו קרונוס מרד בו ותקף אותו, וכתוצאה מכך סירס אותו. מהדם שניתז נולדו אלות הזעם והנקמה.

אפיון אסטרולוגי:

אורנוס שליט מזל דלי ובית 11. כמו הכוכב הנע במהופך, וילדי הדמות המיתולוגית שתקפו אותו, גם באסטרולוגיה אורנוס מבטא יצר מרדנות. משעשעת העובדה שהאדם שגילה את הכוכב, סרב להכיר בכך. אורנוס חושב עצמאית, הוא מפעיל את הראש שלו, ופחות מושפע מהסביבה, כמו במיתולוגיה, הוא ראשוני, יוצר בעצמו, מעצמו. אורנוס מבטא חדשנות, ולכן קידמה, טכנולוגיה, חשמל. בהחלט מתאים שזה הכוכב הראשון שהתגלה באמצעים טכנולוגים. אנשים עם השפעה חזקה של אורנוס במפה (או בני מזל דלי), הם מקוריים, מעזים, מהפכנים ופורצי-דרך. אך גם נוטים לפתיל-קצר, זועפים בקלות, ובזים לשמרנות קונפורמיסטית (אלא אם בחרו להאמין בה בעצמם שלא באופן אוטומטי, ושלא מתוך לחץ חברתי). יחד עם זאת הם אוהבי חברה. אורנוס מחפש את הקבוצה, אך את זו שמתאימה לו, הוא אידיאליסט, לכן מוביל מהפכות. במיתולוגיה הוא מסמל את השמיים, ורבים תחת השפעתו מתחברים לאסטרונומיה. אין דוגמא טובה יותר מגלילאו גליליי לבן מזל דלי, אסטרונום חדשן פורץ-דרך, שמרד במוסכמות שהעולם שטוח, והיה מוכן לשבת על כך בכלא.

עוד מילה חשובה:

הימצאות השמש ביחס אלינו באזור שמימי של מזל דלי, תביא לכך שאדם יהיה בן מזל זה. אך הכוכב שמייצג אותו הוא אורנוס, ותהיה לו חשיבות גדולה במפת הלידה.

אורנוס שמיצג מרדנות ומהפכות, התגלה שנים בודדות לפני המהפכה הצרפתית ששינתה את ההיסטוריה, מקרי? אולי. מעניין שגם כוכב פלוטו, אל השאול במיתולוגיה, המייצג מוות וחורבן, התגלה עם עליית הנאציזם, שנים בודדות לפני מלחמת העולם השנייה, התקופה הקטלנית בהיסטוריה. וכוכב נפטון, המייצג חלום אידילי ורגישות ואמפטיה לזולת, התגלה סביב צמיחת המרקסיזם, שדגל בביטול המעמדות, ומעט אח"כ התרחשה מלחמת-האזרחים בארה"ב, שתביא לביטול העבדות.

שמו של אורנוס בעברית הוא אורון, שפירושו "אור קטן". תחילה בלעז דבק בו השם נפטון בין שמות נוספים לאחר גילויו, אך ב-1850, 4 שנים לאחר גילוי כוכב נוסף שכונה לבסוף הוא נפטון, שונה שמו לאורנוס, שהיה במיתולוגיה אביו של סטורן.

חזור להמשך קריאה בעמוד מי הם הכוכבים.

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית אפריל 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל