050-7881995

תחזית בחירות 2020

הערה קטנה לפני התחזית עצמה: הכוכבים משקפים תחושות ואווירה, הם אינם מדברים בשפה של מנדטים. כך, לפי מה שעובר נפשית על המועמדים, מידת ההצלחה שלהם לפי ההורוסקופ האישי שלהם ושל מפלגותיהם, ניתן להעריך מה תהיה התוצאה המעשית בשטח, אך לא מדובר במדע מדויק. התחזית נותנת משקל משמעותי לתחושותיהם בזמן פרסום המדגם, ולכן במידה מסוימת חוזה את תוצאותיו. אם תוצאות האמת יהיו שונות מהמדגם, יתכן שבאופן חלקי ההטיה תתגלגל גם לכאן. השתדלתי לנטרל השפעות כאלו ככל האפשר, תוך שאני בודק גם את הימים והשבועות שאחרי הבחירות, אך שם ייכנסו השפעות אחרות על תחושות האישים המעורבים, והדברים שעוברים עליהם. קשה להפריד לחלוטין את סיבותיהם. חיזוי בחירות הוא אחת המשימות היותר סבוכות באסטרולוגיה, ויש לקחת את הנאמר בזהירות רבה.

תחזית זו מתפרסמת בתאריך ה-1 בפברואר, חודש ויומיים לפני הבחירות. מרגע זה לא יחולו בה שינויים. מומלץ לשמור ולעקוב.

עמי גוטמן – אסטרולוג

עמי גוטמן - אסטרולוג

בחירות 2020 – עמי גוטמן

נדמה שמבחירות לבחירות, ומסקר לסקר, כבר אין שינויים במפת המפלגות והגושים. כבר לא משנה מה קורה, חסינות או הסרתה, תוכנית שלום או סיפוח, הציבור התבצר בעמדותיו. כך לפי כל הפרשנים, נגיע לבחירות רביעיות. אך הפעם להערכתי הדבר יהיה שונה. ראשית כי תמונת המנדטים המשתקפת בסקרים האחרונים, לא תהיה תמונת המנדטים בתוצאות האמת. תיכף נספר מי המרוויחים ומי המפסידים. אבל עדיין לא תהיה דרך להרכיב ממשלה צרה, כיוון הגושים אינם מוכרעים. שנית, הפעם נראה התנהלות אחרת לאחר הבחירות. משהו שיקרה צפוי להביא להרכבת ממשלה. ככל הנראה הפתרון מגיע סביב ה-22 במרץ (פלוס-מינוס).

במערכת הבחירות הקודמת אמרו לכם בתקשורת שליברמן הוא הפתרון, שהוא "מחליף את הנשיא" וייקבע את זהות ראש-הממשלה. בזמנו סיפרתי לכם שאין בכוחו להמליך מלכים, והוא אינו דמות חשובה. גם הפעם זה כך, ולא ליברמן הוא האיש החשוב. הוא גם לא מצטרף לממשלת ימין צרה. הפתרון ככל הנראה יכלול את הליכוד וכחול-לבן, בשלמותם או חלקים מאותם מפלגות. הפעם יקרו דברים שלא קרו בעבר. אולי החרדים יגלו הפעם יותר גמישות כלפי כחול-לבן. אולי בכחול-לבן יסכימו לשבת עם נתניהו, למשל על רקע ביטחוני שמתפתח. אך אל תתפלאו אם בליכוד יבואו לממשלה עם כחול-לבן ללא נתניהו. יתכן שנתניהו יבין בעצמו שאין לו איך להתקדם, ויעזוב ברקע לחצים פנימיים גוברים בליכוד. גורמים בתוך הליכוד יידרשו פתרון. מתחיל שיח פנימי שלא נוח לנאמני נתניהו, וגדעון סער יסתובב בין החברים ויאמר "אמרתי לכם".

כל-זאת על רקע ירידה נוספת במנדטים לליכוד, וכחול-לבן שמתחזקת ופותחת פער נוסף מול הליכוד, והיא המפלגה הגדולה בישראל. זה יכול לתת לבני גנץ יתרון בדרישה להיות ראש-ממשלה ראשון ברוטציה, אך מצד שני כלל לא בטוח שהוא מצליח להביא יותר ממליצים מנתניהו לנשיא ריבלין. אם-כן בהתחלה יש בלגן, ובימים הראשונים אולי לא יהיה ברור מי יהיה ראש-הממשלה או איך המצב ייפתר. אך הפתרון יצוץ, ככל הנראה סביב ה-22 במרץ.

מבין המפלגות הקטנות, המרוויחות הגדולות הן ימינה (של בנט ופרץ), והרשימה המשותפת (ערבים), שיתחזקו. המפסידות הגדולות שצפויות להיחלש הן ישראל ביתנו (ליברמן), העבודה-גשר-מרצ (פרץ, לוי-אבקסיס, והורביץ), ועוצמה יהודית (בן-גביר). בהמשך התייחס לכל מפלגה פרטנית, ואשתדל לנקוב במספרי מנדטים. אך זכרו כי בשמיים רואים תחושות, הצלחות או כישלונות, לא טבלאות מנדטים.

תחזית בחירות זאת מתפרסמת יומיים אחרי שנתניהו נפגש עם הנשיא טראמפ, וקיבל ממנו את תוכנית המאה המיטיבה עם ישראל. ואחרי שחזר לארץ דרך הנשיא פוטין, וקיבל ממנו את נעמה יששכר. כרגע נתניהו נראה על גג העולם, אבל זה לא יביא אותו להשיג ליכוד גדול, ולא את ה-61 המיוחל. להיפך, תוכנית טראמפ שמכירה בזכות הפלסטינים למדינה, והמתחים הביטחוניים שהיא מייצרת, מעבירים מצביעים ימינה לימינה, ושר הביטחון בנט הוא המרוויח. מי שעוד מנסה להרוויח הוא איתמר בן-גביר. כרגע לוחצים עליו לפרוש מהמרוץ כדי לא לבזבז קולות בימין, אך הוא ככל הנראה ירוץ עם מפלגת עוצמה יהודית עד הסוף. בן-גביר מאמין שדווקא החיבור בימין של סמוטריץ' והרב רפי פרץ עם גורמים מתונים או ליברלים יותר, ובהובלתם (בנט ושקד), יביא לזליגת מצביעים אליו. בן גביר מגיע אופטימי לבחירות, ואולי הוא מצויד באיזה סקר שנותן סיבה, אך הוא אינו עובר את אחוז החסימה, ולא ייכנס לכנסת.

 

 

בשורה התחתונה נראה הפעם ממשלה. אין 61 בימין, ואין ממשלה בלי כחול-לבן. מצד שני כחול-לבן יזדקקו בהכרח לגורם בימין: הליכוד, או ימינה והחרדים. ליברמן אינו פקטור חשוב כאמור. אם כן אמרו מעכשיו "בחירות 2020", לא "בחירות מועד ג' ", לא "בחירות 2020 מועד א' ", או כל שם אחר שכבר קיבלו בתקשורת. מדובר במועד אחד ויחיד ב-2020 אחריו תוקם ממשלה. בחלק הבא אשתדל לצייר לכם את הכנסת לפי מפלגות ומנדטים:

 

הכנסת ה-23 – מפת התפלגות

נעבור על כלל הרשימות מצד אחד לשני של המפה הפוליטית. שוב, אתם רוצים לשמוע במנדטים, ולכוכבים שפה שונה, הם מראים רק אנרגיה, את רוח הדברים, מידת הצלחה ולא מספרים. אשתדל בכל-זאת לתרגם לכם לתכלס. אבל אנא אל תתפסו אותי במנדט:

הרשימה המשותפת

השיגה 10 מנדטים בחירות אפריל (מועד א'). בספטמבר (מועד ב') התחזקה ל-13 מנדטים בעקבות הניסיון לחוקק את חוק המצלמות, והמצלמות שנכנסו לקלפיות בישובים הערבים. אם זה הצליח להתסיס ולהעיר את הרחוב הערבי, חשבו למה תגרום תוכנית טראמפ שמציעה להעביר את יישובי המשולש למדינה הפלסטינית. צפו לאחוזי הצבעה גבוהים יותר, בוודאי במשולש. כרגע בסקרים הם שומרים על כוחם, 13 מנדטים. אך צפו להתחזקות נוספת בכוחה של המפלגה. הערכה: 14 מנדטים (או יותר).

העבודה-גשר-מרצ

עמיר פרץ רץ על הטִיקֶט החברתי, וחבר לאורלי לוי-אבקסיס. זה הניב רק 6 מנדטים בספטמבר. מרצ החליפו יו"ר גם כן לחברתי (ניצן הורביץ), אך בכיוון פוליטי, ששייך לקהילת הלהט"ב. והם גדלו ל-5 מנדטים. פרץ חשב שחיבור בין נציגי הפריפריה החברתיים, לשמאל התל-אביבי, יאבד להם קולות. הוא צודק.  מ-11 כיום, הסקרים האחרונים נותנים להם רק 9 מנדטים. להערכתי בפועל הירידה תהיה תלולה אף יותר. הערכה: 7 מנדטים.

 

 

כחול-לבן

המפלגה הגדולה בישראל. סיפרו לכם על סכסוכים בה, על התפרקותה, אבל היא מוכיחה יציבות ועקביות. זה ישתלם לה. כחול-לבן לא רק נותרת המפלגה הגדולה בישראל, היא צפויה להגדיל עוד את כוחה. הדבר מקדם מאד את בני גנץ אל עבר הממשלה הבאה. כיום כחול-לבן מחזיקה ב-33 מושבים בכנסת. הסקרים מנבאים לה התחזקות ל-35. להערכתי הסקרים צודקים, אם לא למעלה מכך. הערכה: 35-37 מנדטים.

הליכוד

נראה מאמצים אדירים של הליכוד להתחזק. יתכנו מהלכים דרמטיים של ראש-הממשלה עוד לפני הבחירות. ממחוות לקהילה האתיופית במטרה להשיב את הבוחרים שעזבו לכחול-לבן, ועד מהלכים מדיניים או ביטחוניים. בזמן פרסום תחזית זו (1.2.2020) הכל עוסקים בדיל המאה של הנשיא טראמפ. העניין הוא שעד הבחירות הנושא המשפטי של נתניהו חוזר מחד, ומאידך דווקא השיח המדיני מעביר מצביעים מהליכוד לימינה. לליכוד יש 32 מושבים בכנסת כיום (יחד עם כולנו שהתאחדה איתו). בסקרים האחרונים הוא מתחזק ל-33 מנדטים. אך להערכתי הוא צפוי להיחלש, וישלים ירידה של כ-25% מכוחו באפריל (מועד א'), אז היו לו 39 = 35 + 4 של כחלון. הערכה: 29-30 מנדטים.

 

 

ימינה

שלוש מפלגות הימין רצו יחדיו בבחירות ספטמבר, ומאז הספיקו להתפצל לשתי מפלגות. לקראת הבחירות הנוכחיות התאחדו שוב. הדבר ישתלם להם. בזמנו כתבתי לכם על תבוסתו של נפתלי בנט. באפריל הוא לא הצליח לעבור את אחוז החסימה. בספטמבר הוא ויתר על ההנהגה לאיילת שקד, שהשיגה רק 7 מנדטים ברשימה המאוחדת. עתה הוא חוזר להנהיג, אחרי שמונה לשר הביטחון של ממשלת המעבר. שוב התהפכו היוצרות, רק שהפעם בנט יביא הישג גדול. שקד אולי תתחרט שוויתרה לו על ההנהגה, ופספסה את העיתוי להוביל. אבל לא בטוח שהמפלגה מצליחה לתפקד יחדיו, ולהגיע להסכמות מלאות. בכל-זאת הבחירות עצמן הן הישג. הערכה: 10 מנדטים.

ישראל ביתנו

ליברמן היה יכול להיות שר הביטחון, הוא קיבל הצעה כזו באפריל מנתניהו, בנוסף לעוד 3 תיקים, תקציבים ועוד. אבל ליברמן חושב קדימה, ובתוכנית שלו להיות האיש שיארגן ממשלת אחדות חילונית. זה לא יצליח לו, והוא צפוי להיחלש מאד בכוחו. כיום יש לו 8 מנדטים בכנסת, ו-8 מנדטים יציבים בסקרים. גם אם הוא מצליח לשָמֵר את כוחו המספרי, הוא אינו מצליח לייצר סדר-יום שמממש את תוכניתו. אך להערכתי זה יתבטא גם בירידה במנדטים. הערכה: 5-6 מנדטים.

 

 

ש"ס

במפלגה נקטו קו התומך בנתניהו ללא סייג. דרעי אף תקף את גדעון סער כשהתמודד מולו. יתכן שהפעם יהיו מוכנים לשמוע גם על אנשים אחרים, ואף שותפות דרך עם כחול-לבן. כיום יש לש"ס 9 מושבים בכנסת. יתכן שכוחה נחלש מעט. הערכה: 8-9 מנדטים.

יהדות התורה

מנהיגה הוותיק של המפלגה, יעקב ליצמן, נמצא בקשיים גדולים. אך יתכן שהסיבות אישיות. יתכן שבשלב מסוים יעזוב את הפוליטיקה. המפלגה צפויה לשבת בכל ממשלה עתידית, וגם כוחה המספרי לא צפוי להינזק (אולי להתחזק). כיום יש ליהדות התורה 7 מנדטים, והיא יציבה בסקרים על אותו המספר. הערכה: 7-8 מנדטים.

עוצמה יהודית

באופן עקבי אני כותב לכם שלא נראה את נציגי המפלגה, תלמידי הרב כהנא, בכנסת. במועד א' התאחדו עם הרב רפי פרץ וסמוטריץ', בהסכם שתיווך נתניהו (איחוד מפלגות הימין), אך לא הצליחו להיכנס. הסיבה הייתה אז שבית המשפט העליון פסל את מועמדותו של מיכאל בין ארי, שהוצב במקום ה-5 ברשימת האיחוד. ולפי החוק לא ניתן היה להכניס מועמד אחר במקומו. איתמר בן גביר הוצב במקום ה-7 באיחוד, שנראה ריאלי בסקרים, אך לא נכנס. בבחירות מועד ב' רצו בנפרד, אך זכו רק ב-2 מנדטים, שהם מתחת לאחוז החסימה. עתה הם רצים שוב לבד. בן-גביר מאמין שעל רקע תוכנית טראמפ, והאיחוד של שותפיו הקודמים עם הימין הרך יותר (בנט ושקד), הוא יוכל למשוך את המצביעים שחסרים לו כדי לעבור את אחוז החסימה. גם הפעם, כמו במקרים הקודמים, לא נראה את נציגי עוצמה יהודית בכנסת. הערכה: 0 מנדטים.

 

ממשלה בישראל

כשמחברים את המנדטים לעיל, מבינים שלכל מועמד יש קושי להרכיב קואליציה. ויתכן שלא מיד נבין איזו ממשלה בסוף תקום. אך כאמור, הפעם תקום ממשלה. לפני הבחירות של אפריל (מועד א') פרסמתי לכם ניתוחים לגבי כל ראשי המפלגות, ומאז עדכנתי ניתוחים נוספים. ניתן לחזור ולקרוא אותם באולפן הבחירות שפתוח מאז כאן באתר. כמו-כן באתר עוד חומר רב, ותחזיות למדינת ישראל ולעולם. גם תחזית אישית, ותחזית חודשית. אני ממשיך לכתוב לכם בבלוג שלי בפייסבוק מספר פעמים בשבוע על הנעשה. תודה לעוקבים. שמרו תחזית זו עד הבחירות. ניתן לשלוח אותה למי שאתם רוצים דרך הוואטסאפ, מייל, או לשתף בפייסבוק, ע”י שימוש באייקונים שבצד הימני התחתון של המסך. נמשיך להיפגש בתחזיות פוליטיות ואחרות גם לאחר הבחירות. ונספר גם על הממשלה שתקום.

לרשותכם אני מביא את מפת ממוצע הסקרים האחרונים העדכנית לאחר פרסום תוכנית טראמפ והסרת החסינות, הנכונים למועד פרסום התחזית. ממוצע הסקרים חודש לפני הבחירות, כפי שפורסם באתר גלובס. ישנם סקרים נוספים באתרים אחרים

ממוצע מכוני הסקרים

חזרה אולפן הבחירות

שלכם,

עמי גוטמן – אסטרולוג

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל