050-7881995

כוכב טוב כוכב רע

מי הכוכב הכי טוב? ומי הכי רע? מי שקצת מתעניין באסטרולוגיה, מכיר את המיתוס שיופיטר (צדק) נחשב כוכב מיטיב, וסאטורן (שבתאי) נחשב כוכב מרע. אבל זה לא ממש כך. יש בכלל דבר כזה כוכב טוב וכוכב רע? עד סוף המאמר תגלו שסאטורן יכול להיות טוב, ואפילו מאד. ויופיטר יכול להיות רע, אפילו רע מאד. לפני שנסביר זאת, ראשית כמה מילים על כל כוכב:

יופיטר

יופיטר

שליט מזל קשת, ונחשב למיטיב הגדול. יופיטר מרחיב כל דבר, מגדיל ומעשיר פעילות, רגשות, או מחשבות. זה מצוין אם אלו חיוביים, אך גם את השלילי הוא יגדיל. יופיטר נותן אומץ, יוזמה והתלהבות. יש לו חן וקסם, כזה שלרוב יאפיין קשתים (עליהם הוא שליט). יופיטר נותן אהבת חופש, הוא שומר על קלילות, ולרוב יעניק מזל. יופיטר פותח את הראש, הן מהבחינה של מרחיב דעת, והן מהבחינה של משחרר, ולכן קשור בפלורליזם וליברליות. הוא מעניק ביטחון עצמי, ותחושת הכל אפשר. אם נכונה האמרה ש"מחשבה יוצרת מציאות" , הרי שיופיטר יביא הצלחה.

זה בקצרה. אם תרצו לדעת עוד על יופיטר. מניין שמו? עברו? תכונותיו בחלל? ותכונות אסטרולוגיות נוספות, לחצו כאן

 

סאטורן

סאטורן

שליט מזל גדי, ונחשב למורה הגדול. זה בגלל שהוא נותן לנו שיעורים קשים. סאטורן מחנך אותנו בדרך הקשה וביד נוקשה. הוא מעמיד אותנו בפני המציאות, ומנחית אותנו לקרקע. סאטורן כאן כדי לומר שאי-אפשר לעשות מה שרוצים. הוא דורש משמעת והתיישרות לפי נהלים וחוקים. סאטורן מייצג את החוק, הממסד, משטרה, שלטון, בוסים, וכל מסגרת מחייבת שהיא. סאטורן מראה לנו היכן נמצאים הגבולות בריאליזם הרב שלו. לכן הוא מגביל, מעכב, ואף עוצר תהליכים ודברים שאנו רוצים. המעצורים יכולים להיות מסוגים שונים (ותלוי במפה מלאה). מעצור חיצוני כמו מגבלה חוקית, גופנית, כלכלית, שכלית, בריאותית ועוד. או מעצור פנימי כמו פחד לפעול, פחד להיפגע, חוסר ביטחון ואמונה עצמית, וכדומה.

זה בקצרה. אם תרצו לדעת עוד על סאטורן? מהן הטבעות המקיפות אותו בחלל, ומה המשמעות האסטרולוגית של זה? מה משמעות שמו בעברית שבתאי? ועוד תכונות אסטרולוגיות, לחצו כאן

ועכשיו תחברו !

בתאריך ה-21.12.2020, שתי הפלנטות הענקיות האלה נצמדות במסלולן. זה אירוע שקורה בערך פעם ב-20 שנה. אך הפעם הצמידות תהיה כמעט מושלמת, כך שמנקודת ראותנו הן ייראו ככוכב אחד גדול. וזה קורה רק פעם ב-800 שנה! הפעם האחרונה הייתה ב-4 במרץ 1226. צריך להבין, אין הכוונה שהם ממש מתנגשים בשמיים. המרחק ביניהם יישמר מיליוני קילומטרים (משהו כמו 4 פעמים המרחק בין כדור הארץ לשמש). אבל המסלול שלהם יימצא על אותה הנקודה, כך שיופיטר קצת יסתיר את סאטורן המרוחק והקטן ממנו. זוהי תופעה הדומה לליקוי ירח או ליקוי חמה, כאשר אלו מיישרים קו ויוצרים צל אחד על השני. בליקוי חמה, הירח נמצא בדיוק על קו המסלול של השמש, ומסתיר אותה. כך באמצע היום פתאום מחשיך. ובליקוי לבנה, זהו כדור הארץ שנמצא בדיוק באמצע בין השמש לירח, מסתיר את אור השמש לירח, ולכן קרני השמש לא מגיעות אליו. במצב זה הירח "נעלם" לזמן קצר באמצע הלילה. אבל הצמידות של יופיטר-סאטורן תימשך כחודשיים ימים, כששיא דיוקה הוא ב-21 בדצמבר 2020. מה המשמעות?

מה זה אומר ?

אלו שתי פלנטות הפוכות ביסודן, והאנרגיה עלולה להתנגש:

יופיטר אמיץ, סאטורן פחדן.
יופיטר נהנתן, סאטורן סגפן.
יופיטר מתלהב, סאטורן זהיר
יופיטר משחרר, סאטורן מגביל
יופיטר אופטימי, סאטורן פסימי
יופיטר עצמאי, סאטורן בתלם

בפועל סאטורן מושך לכיוון המוכר, למסגרת הוותיקה, לדרך הישנה. הוא אינו רוצה לשנות דרכיו. הוא רגיל לקשיים, וביננו, כל אחד מכיר את השק שהוא סוחב על הגב, וסאטורן יודע שאנחנו לא רוצים להחליף אותו בשק אחר. אבל ליופיטר השק הזה לא נוח, והוא אומר די! אין לו סבלנות, והוא לא רוצה להכיל את הקשיים יותר. יופיטר יודע שאנחנו רוצים לעשות מה שבא לנו, והוא נותן לנו ביטחון עצמי להעז. המפגש של שני הכוכבים האלה מתרחש מיד עם המעבר של שניהם למזל דלי. דלי מייצג שינוי, הוא מהפכן ומרדן, שלא לומר אנרכיסט. מכאן שמסגרות ותיקות ומוכרות עומדות להשתנות בסוף 2020 או במהלך 2021.

שילוב רע

כשהחיבור הזה עובד רע, אנחנו חשים את הדיסהרמוניה בין שני הכוכבים האלו. בגלל יופיטר אנחנו רוצים להשתחרר, חסרי סבלנות, נאמנים רק לאגו (לעתים הנפוח) שלנו, עם ביטחון עצמי (לעתים מוגזם או יהיר). אבל בגלל סאטורן לא ניתן לממש זאת. התוצאה היא תסכול גדול, והוא יתכן בנסיבות שונות. רוצים לצאת לחופש אבל נאלצים להישאר בעבודה. רוצים לבקר את סבא וסבתא, אבל מוגבלים בגלל הקורונה. רוצים לטייל או לרקוד, אבל הרגליים שלנו בוגדות בנו או הגוף שלנו הזדקן. רוצים להתגרש, אבל מוותרים בגלל הילדים או הכלכלה או הפחד מבדידות. כשהשילוב רע, וזה קורה לא מעט בגלל האנרגיה ההפוכה של הכוכבים, אז יופיטר רוצה… וסאטורן לא נותן. מפת לידה אישית תספר מי סיכוייו שהשילוב יעבוד יותר רע בתקופת הצמידות הנוכחית.

שילוב טוב

כשהחיבור עובד טוב, אז הכוכבים ההפוכים ישלימו אחד את השני. זה לא פשוט ליצור את ההרמוניה, אך זו צריכה להיות המטרה שלנו. מפת הלידה האישית של כל אחד כבר תגיד למי יש יותר סיכוי למצוא עתה את ההרמוניה. יופיטר נותן את האומץ והמעוף, וסאטורן דואג שהוא לא יאבד קשר למציאות. כשזה חיובי זה לפעול ולעשות, אבל לפעול בזהירות נדרשת. זה לעוף לשמיים גבוה-גבוה, אבל לזכור לשמור על נהלי בטיחות בטיסה, שלא ננחת לקרקע המציאות "בלי מצנח". יופיטר מביא את השאיפה הגדולה, המזל, הרצון להתרחב ולצמוח, וסאטורן דואג לשמור על צעדי גדילה מדודים ושקולים. הוא בודק שהרעיונות ישימים. הוא נותן את הכוח להתמיד במאמץ סיזיפי ועבודה שחורה, שהם הכרחיים בדרך לפסגה. סאטורן נותן את המשמעת העצמית, ומחבר אותנו בקשרים ריאליסטים לזולתנו. לכן נוכל בזכותו לשתף פעולה כשאנו ממשמעים את האגו שלנו, ופועלים במסגרת חוקים חברתיים הגיוניים וסבירים. סאטורן הוא המסגרת, ויופיטר מרחיב אותה. לכן זה חיבור שיכול ליצור תזוזה וקידום במסגרת קיימת. אם הצלחנו לאזן הרמוניה בין הכוכבים, הרי שנצליח לקדם או לשנות מבלי לפגוע ולהרוס את המסגרת הקיימת. זהו שילוב המאזן בין צורך ורצון.

מסקנה

אז סאטורן רע? יופיטר טוב? האמת שצריך את שניהם ובאיזון. מי שבמפת הלידה שלו מככב רק יופיטר, וסאטורן מתבודד בפינה, ירצה הרבה וגבוה, אך לא תהיה לו משמעת עצמית או יכולת לעמוד בכללים. הוא לא יוכל לגייס אורך-רוח, התמדה, או סיבולת ויכולת לבצע עבודה שחורה או להתייחס לפרטים הקטנים. הוא יעופף, אולי יתפוס מעצמו מדי ללא חיבור אמיתי ליכולותיו הריאליות. לפיכך הוא עלול להיות יהיר, או מסתכן ומהמר מדי. כשיופיטר פועל לבדו, לעתים הוא ממוזל. אבל מתישהו הוא מגלה שאומץ הוא למעשה טיפשות. הוא מכניס את עצמו לבורות כי חשב ש"יהיה בסדר". הוא מהמר על כספו בביטחון בקזינו או בבורסה, הוא נוהג בכביש בפראות, והוא אומר לבוס שילך לחפש… (מה הוא אשם שהוא לא הגיע בזמן לעבודה היום, סאטורן לא טרח להעיר אותו בזמן).

אנחנו לא אוהבים את סאטורן, אבל בלעדיו נתנהג בטיפשות, בחוסר אחריות, וחוסר התחשבות. הוא נותן את הפחד ששומר עלינו משטויות, ואת החוקים ששומרים על העולם מסודר. לא סתם קוראים לו "המורה הגדול", סאטורן בא לחנך אותנו, והוא עושה זאת בדרך הקשה. הדרך היא במגבלות, בקשיים, והוא מראה לנו את מקומנו האמיתי. אבל אם רק הוא דומיננטי במפה שלנו, ויופיטר הוא המתבודד לו בשמיים, הרי שנהיה חסרי ביטחון מדי. סאטורן ללא יופיטר, זה לקפוא במקום ולא להעז לעולם. הוא תוקע אותנו בחוסר מעש, פחד או ביישנות.

אז כן, חייבים גם את יופיטר. והכי קל לרצות רק יופיטר. אבל המסקנה הבלתי נמנעת היא שאין טוב בלי רע, אין הישגים בלי כללים, אין הצלחה בלי בקרה, אין פסגה בלי טיפוס איטי, ובקיצור אין יופיטר בלי סאטורן.

בימים אלה (דצמבר 2020 וינואר 2021) שני הענקים האלה מתחברים בשמיים, ונותנים לנו הזדמנות לשלב. זכרו שאנחנו צריכים את שניהם, וזכרו שתפקידנו לאזן בין שניהם. לא תמיד פשוט למצוא את שביל הביניים, במיוחד לא כשהמפגש קורה בתחילת דלי שעושה דברים ויוצר שינויים לא תמיד הרמוניים. אבל זה האתגר של התקופה.

יופיטר +סאטורן

עמי גוטמן – אסטרולוג

חזרו לרשימת המאמרים המלאה – מה אומר המזל שלי.

צרו קשר או צלצלו: 050-7881995

 

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית מאי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל