050-7881995

בוסטר – לקחת או לא?

18.9.2021

מנהל התרופות האמריקאי, ה-FDA, קיבל החלטה שלא לחסן אמריקאים מתחת לגיל 65 בחיסון השלישי. בישראל המומחים מסבירים לנו שמנת הדחף פשוט לא דחופה להם עדיין, אבל צריך להגיד שזה מנוגד לתוכנית ממשל ביידן, שתכנן בימים הקרובים לצאת במבצע חיסונים, וכבר נערך לכך לוגיסטית. ההחלטה תפסה אותם בהפתעה, והיא מנומקת בכך שאין מספיק נתונים כדי לקבוע את בטיחות החיסון, ובמיוחד לבני הנוער. אבל בישראל מי שלא ייקח את מנת הבוסטר, יאבד את התו הירוק שלו, ורבים מתלבטים כיצד לנהוג. האם ישראל שמיהרה להגיב להתפשטות זן הדלתא, קיבלה החלטה נמהרת מדי לחסן בחיסון השלישי?

אולי אין עדיין מספיק נתונים רפואיים, אבל יש נתונים אסטרולוגיים. המפה של החיסון של פייזר מראה שהחיסון יעיל וגם בטוח, וניתן וצריך לקחת אותו. לכן ניתן להעריך שגם האמריקאים בסוף יאשרו אותו לאחר שיתקבלו עוד נתונים רפואיים, אני רק מקווה שזה לא יהיה מבחינתם להגיב קצת באיחור. אבל ככל הנראה, זה לא ייקח הרבה זמן עד שההחלטה שלהם לחסן תגיע. הערב הודיע השר לשעבר אמיר אוחנה שמחר הוא מקבל את החיסון השלישי, ואין לו כוונה לשנות דעתו ולבטל את התור בעקבות החלטת ה-FDA. הקורונה פוגעת בכולנו, והיא לא שאלה של ימין ושמאל. אל תסמכו על דעיכת הגל הנוכחי, כי בקרב הבלתי מחוסנים רמת התחלואה עדיין גבוהה, וזה לא יהיה הגל האחרון.

בתחילת אוגוסט העריכו המומחים שנגיע בספטמבר לאלפי חולים קשה, וראש הממשלה הנחה את בתי החולים להיערך להגדיל ספיקה. אבל בסוף נעצרנו בסוף אוגוסט על כ-800-700 חולים קשה, והמספר נותר יציב. שיא המאומתים היה באותם ימים סביב ה-11,000 ביום, אך לא ירד משמעותית מאז. בקרוב נראה ירידה משמעותית יותר במספרים, אבל מי שהקורונה תפסה אותו קשה, בשבילו זה 100%. הקורונה כאן לצדנו, ואנחנו צריכים לחיות לצידה. אין לה שום פתרון זולת חיסונים. ובינתיים אנחנו נדרשים לחיסון השלישי שייתן לנו שקט לפחות לכמה חודשים. אבל יהיו גלים נוספים, ולכן אי אפשר לדלג מעליו. לפי הכוכבים אין צורך לחכות להחלטה חדשה של ה-FDA שכנראה תגיע, והחיסון השלישי בטוח ונדרש.

חזרה לאולפן קורונה

עמי גוטמן – אסטרולוג

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל