050-7881995

ההימור של ג'ונסון

20.7.2021

יצליח? רה"מ בריטניה בוריס ג'ונסון קיבל החלטה לפתוח "על מלא" את כל המדינה. אין הגבלות קורונה משום סוג, ואפילו לא מסכות. עם מעל 50,000 מאומתים מדי יום, לצד אוכלוסייה שברובה המכריע מחוסנת, האם ההימור הנועז של ראש ממשלת בריטניה יצליח? או שמא הוא מצעיד את הממלכה לאסון? ומה כל זה אומר לנו כאן? כיצד ישליך עלינו? בישראל אתמול קפיצה משמעותית במספר המאומתים, כ-1400.

האפידמיולוגים חלוקים, ורבים חוששים שזהו צעד קיצוני מדי, לא מבוקר או מאוזן, והמחיר הלא ידוע, לדעתם הוא סיכון גדול מדי שאין לקחת. בריטניה הופכת למעבדת ניסוי של העולם, ועיניי כל העולם נשואות בציפייה ודאגה למה שעלול להיות כישלון הרסני, או להפוך לאופק ותקווה של שחר של יום חדש על העולם. אבל לאף גורם רפואי או מדעי אין יכולת לחזות את התוצאה. נחפש את הרמזים בכוכבים.

ראשית בואו נשים בצד את כל התיאורים הדרמטיים והצבעוניים, שבעצם מנסים לצבוע בדרמטיות את המציאות בשחור ולבן פשטני. אין כאן ממש טוב או רע, ולכל החלטה יש יתרונות וחסרונות. אבל ניתן להעריך שהיתרונות של ההחלטה עולים באופן ברור על החסרונות שבה. פתיחת המשק והכלכלה חשובים יותר, לצד העובדה שהמצב הבריאותי בבריטניה יישמר בשליטה. כלומר בוודאי שהתחלואה תעלה במידת-מה, אך הניסוי בסה"כ יצליח, ולא נראה קטסטרופה בריאותית. ושוב, זה בזכות מה שאני מספר לכם בעקשנות מאז דצמבר 2020: החיסון עובד! אינני יכול לתת לכם מספרים, בשמיים יש תהליכים של גרמי שמיים, לא שברי אחוזים. מספרים לנו שרמות הנוגדנים יורדות במחוסנים, וזן הדלתא פחות "מתרגש" גם מהנוגדנים שנותרו. אולי, אבל זה לא באופן קריטי מובהק. ועל-כן החיסון נותר יחסית יעיל. מהצד השני פתיחת הכלכלה בבריטניה חשובה, והיא צעד קריטי לטפל בבעיה האקוטית של המחר: הקורונה הכלכלית שעוד תחלחל ותכה בעולם.

בעיניי גורמי מקצוע ומדע ההימור של ג'ונסון קצת משוגע. הוא כבר נפל בעבר בגדול כשהתרברב בלחיצות ידיים, וקצת אח"כ נדבק בקורונה והגיע למצב קריטי. אבל לא רק הוא אישית, כל בריטניה ספגה מכה קשה, ובתי החולים התקשו בתפקוד. גם אצלנו אחרי הגל הראשון נתניהו כראש-ממשלה פתח הכל ואמר לציבור "תעשו חיים". אח"כ הגיע גל גדול יותר. לאחריו הוא אמר לנו ש"הקורונה מאחורינו", ואז הגיע זן הדלתא. אז מה הפעם? האם פתיחה כה רחבה תביא את ממדי המגפה לשיא נוסף? הניסוי של בריטניה יוכיח שלא, ושהחיסונים עושים את העבודה במידה משמעותית. אבל הקורונה כאן כמחלה, והיא לא תיכחד לחלוטין. עוד מחלה ולא מגפה, וצריך ללמוד לחיות לצדה. וזו תהיה המסקנה מהניסוי הבריטי. הוא המגדלור של המחר בהתמודדות העולמית עם הקורונה.

חזרה לאולפן קורונה

עמי גוטמן – אסטרולוג

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל