050-7881995

הידע של המחר –יש 13 מזלות (מזל נחש)?

ביוון העתיקה מתמטיקאים התאבדו כשגילו שיש ערכים מספריים שלא ניתנים לחישוב מספרי מדויק, בימי הביניים העלו על המוקד מיסטיקנים, שרפו אותם חיים, אפילו ברנסנס כלאו מי שטען שהעולם עגול. האם כל ההתנגדות לידע חדש היא רעיונית? שכלית? או בעצם רגשית?

האדם תמיד שאף לשליטה, והבנת העולם היא שליטה. מכאן שאם יש משהו שעובד אבל אין לנו ידע רציונלי מדוע הוא עובד, התחושה היא של איבוד שליטה, בטח כשהמשהו הזה מציע שהאנרגיה העתידית ידועה מראש, וכך לא לגמרי נוצרת על-ידנו, לא בשליטתנו. מפחיד לחשוב שניתן לדעת על תכונות אופיינו, לקרוא אותנו. מפחיד גם כשיש ידע שאנחנו לא מבינים אותו, זה מערער לנו את הביטחון העצמי שאנו כבר הכי חכמים.

אך ככל שאנו לומדים יותר, כך אנו מבינים כמה ידע עוד חסר. בעבר, האדם פתאום חלה, ועד שלא המציאו את המיקרוסקופ, לא הייתה דרך לדעת שאלו חיידקים ווירוסים. לא הבינו את הגורם. אבל כן גילו אט אט איזה צמח מרפא, איזו תרופה מועילה, מבלי שהבינו את הרציונל מאחורי הפעולה שלה, את הקשר בין התרופה לריפוי. עד היום זה לעתים ככה, ויש תרופות שעובדות מבלי שהרפואה מבינה למה. אז מה הקשר בין הכוכבים לבני-האדם כאן? טרם גילינו, כשם שבעבר לא גילו את הגורם למחלות. הם לא יכלו לראות את החיידקים, ואנחנו כנראה לא יכולים לראות או להבין משהו אחר. האדם עוד רחוק מהבנת הכל, הרבה שאלות פתוחות, איך נוצר היקום? מהו גודלו? מה מקור האנרגיה? וגם למה יש קשר בין מחזוריות הכוכבים למחזוריות חיינו. קצת מבאס להכיר באמת, אבל את הרוב עוד איננו יודעים.

הצרה היא שהרגש חוסם אותנו מלגלות, וחובתנו לחקור ולגלות. אחרת, לא נגיע לעולם לידע של המחר. כך אנו גוזרים על עצמנו לעמוד במקום, כפי שעמד העולם בכל ימי-הביניים. ב-2016 יצא מאמר על חלוקה "חדשה" של מזלות, כשטורחים לומר באותה נשימה בהתנשאות, שאסטרולוגיה היא שטויות במיץ. הכתבה מצטרפת לעוד כתבות ומחקרים שנעשו בעבר, אך לצערי הם תמיד עם אג'נדה, תמיד עם דעה מראש, ולכן הם בבחינת מצאו מה שחיפשו. שוב הרגש קלקל וכיסה על גילוי האמת האובייקטיבית.

הדרך ללמוד ולחקור היא להיות נטול פנים ועמדה מראש. גם לנו האסטרולוגים חסר עוד המון ידע, גם אנחנו עוד לא גילינו את רוב סודות הכוכבים. אנו נעזרים בהכנת המפות במידע האסטרונומי, כל המידע המדויק שלנו על מיקום הכוכבים נלקח ממאגר אפמרידים שהוא חישוב אסטרונומי נקי. לכן טענה שהמידע הזה לא מדויק תמוהה, גם אם יש ויכוחים מסוימים על ההגדרה ובוודאי על אופן ההשפעה. גם האסטרונומים לא החליטו סופית איך להגדיר את כוכב פלוטו, אבל הוא שם, ועצם ההגדרה שמשתנה על-ידיהם מדי פעם לא גורמת לנו לומר שאסטרונומיה היא שטויות במיץ, וזה כי התגובה שלנו עניינית ולא רגשית, לא מוטה מראש.

ספציפית לעניין מזל נחש אגלה לכם שהוא נצפה כבר לפני אלפי שנה ע"י הבבלים. מדובר בקבוצת כוכבים קטנה יחסית ומרוחקת יותר, מעין רגל מאחורי קבוצת עקרב. לכן הם הכריעו נכון שלא להעניק לו מעמד של מזל עצמאי, ומאז מוכרים לנו שני טיפוסים במזל עקרב: עקרב נשר ועקרב נחש. לכן הם חילקו נכון את גלגל המזלות ל-12, הם 12 החודשים שיש לנו עד היום, המשלבים באופן מופלא 12 מחזורי ירח במחזוריות אחת של השמש, היא השנה. אבל..

יש עוד המון מה ללמוד ולהתפתח באסטרולוגיה. בעולם הקדום עבדו רק עם 7 כוכבים והיום עם 11. זה לא שאז הידע היה לא נכון, אלא פשוט פחות מדויק או חסר. וצריך לומר שבהחלט יתכן שישנן גם שגיאות, עד היום. אסטרולוגיה היא הרבה יותר מעניין סימן המזל, שהוא שטחי, כל מזל מתחלק ל-30 חלקים, ויש קשרים בין 11 כוכבים, ומיקומם ביחס לאופק ועוד. רק כשניפטר מהחסמים הרגשיים שלנו נוכל לפנות לחקר מקצועי ומתוקצב היטב של המדע הזה, שזקוק לעוד המון פיתוח יקר, ולהתקדם לקראת הידע של המחר.

חזרו לרשימת המאמרים המלאה – מה אומר המזל שלי.

צרו קשר או צלצלו: 050-7881995

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל