050-7881995

ממשלת בנט – לפיד

18.6.2021

כיצד תתפקד הממשלה החדשה שקמה לפני ימים אחדים? האם תחזיק מעמד? איך תפעל בתחומים השונים? ומהם האתגרים העומדים בפניה? אנסה להשיב באמצעות אסטרולוגיה הוררית. הצבתי מפת אירוע לרגע השבעת הממשלה, והוא רגע "לידתה". ההשבעה החלה ב-13.6.2021 בשעה 21:02 עת נשבע נפתלי בנט כראש ממשלה, והסתיימה בשעה 21:24. הכוכבים מספרים:

חיי הממשלה לא הולכים להיות קלים. יותר מהכל תכביד עליה הכנסת, שם נמצאת האופוזיציה שתעשה הכל כדי להפיל אותה. יהיה קשה מאד להעביר חוקים ולקדם מהלכים, אפילו כאלה שגם האופוזיציה מסכימה עליהם אידיאולוגית. העניין הוא שההבדלים האידיאולוגיים בין חברי הממשלה יעיבו מאד בקנה מידה משמעותי. והם לא יוכלו לחמוק מהנושאים הרגישים. לאופוזיציה יהיה חשוב יותר להפיל את הממשלה, מאשר לשתף פעולה עם פעילות שהממשלה רוצה לקדם והם מסכימים לה. כך זו תהיה בעיקר ממשלת תקיעות, וגם בנושאים שלא אמורים ליצור חוסר הסכמה.

נפתלי בנט הוא יזם באופיו, והוא ירצה מאד להזיז דברים. יהיו דברים שהוא יזיז, אבל בשבילו זה הרבה פחות ממה שהוא רוצה. כבר בקיץ הקרוב נראה אותו מאופק פחות ופעיל יותר, ויתכן שזה גם במישור הביטחוני, ופעילותו של צה"ל. בנט כאן כדי לעשות מהפכה, מהפכה בתוך ישראל, ומהפכה בגבולותינו. ליאיר לפיד יהיה קשה "להשתלט" עליו, והוא יאלץ לעשות המון פשרות ולוותר לא פעם. כל השנה הקרובה סוערת מאד עבור לפיד. גם לחברי מרצ יהיה קשה לקדם את האג'נדה שלהם, והם יחושו בפשרות שהם לא היו רגילים לעשות בכל השנים באופוזיציה.

בין בנט ללפיד כבר ראינו שיתוף-פעולה לא רע, וכל חברי הממשלה יודעים שהם תלויים זה בזה, ואם לא ישתפו-פעולה, הם יהיו תלויים זה לצד זה. אבל הוויתורים יהיו קשים מנשוא, ולכן הם יימצאו דרכים פחות ישירות להתמודד. זו ממשלה שהצהירה על החזרת האמון, רצון-טוב, וגישה שמכבדת הסכמים. אך הם יגלשו לטריקים ושטיקים כשלא יהיו מסוגלים לעמוד בפשרות, כשהפיתוי גבוה והמחיר שלא לפעול כך גם גבוה. יתכן שיהיה זה לפיד שיעשה יותר פעולות מניפולטיביות לבנט, אך זה יהיה הדדי. בנט פשוט איש חזק שלא מוותר, ולפיד יצטרך למצוא פטנטים. לא תמיד יהיה אפשר, ולפחות צד אחד יחוש המון תסכול, אם לא שניהם. תסכול מהטריקים, תסכול מהדרך האחרת, ותסכול מהמגבלות כשרוצים כל-כך לשנות או להעביר איזה חוק.

הידידות המוכרת בין השניים, לפיד ובנט, ככל הנראה תסתיים ברגשות שליליים בסופו של דבר. תחילה הם שומרים על יחסים טובים, אך לאורך הזמן ייווצרו המון משקעים שיהיה קשה כבר לרפא. הכוונה של הממשלה היא לרפא, להחזיר אמון בעם, לאחד ולאחות את הקרע שנפער בנו. אך גם השסע הזה רק יתרחב, כיוון שהמחלוקות האידיאולוגיות בתוך הממשלה יעיבו, והאופוזיציה תילחם כנגד הממשלה בכל דרך, תוך הגדלת המתחים בעם, והשנאה בתוכנו.

אם לחפש את החיובי, אז התחומים בהם הממשלה תצליח יותר יהיו ביחסי החוץ, תחבורה, ואולי גם חינוך. המשבר הגדול ביותר הוא המצב הכלכלי איתו לא יצליחו להתמודד. הגירעון בקופת המדינה יחייב צעדי צמצום וקיצוץ, ומצד שני מהלכים חדשים יחייבו הגדלת הוצאות. בקיץ שרק החל יתכן חוסר שקט ביטחוני, והנטייה של הממשלה לפעול עם מעט מעצורים. אבל לא צריך לחשוב במושגים דרמטיים מדי. דווקא שר הביטחון צפוי להצליח בתפקידו ולזכות בהערכה. בכלל בכל נושא, הנטייה של בנט והממשלה היא להעז, רק שמעצורים אובייקטיבים יעצרו אותם בהרבה נקודות. בניגוד לנתניהו, בנט אינו הטיפוס של שימור סטטוס-קוו, וכך לא גורמים אחרים בממשלה. אבל זו ממשלה שקשה לפעול בה. זה לא אומר שלא תעשה דבר, אבל באופן יחסי חייה קשים, ומהלכיה מוגבלים.

הממשלה לא תוציא את ימיה, וככל הנראה תיפול בהצבעת אי-אמון בשלב כלשהו. מפת אירוע אינה יכולה לספר מתי. אך כבר במרכז החורף רואים משבר במדינה ובממשלה. הוא ככל הנראה קשור לנושא הכלכלי, יתכן הבריאותי, ואולי פשוט פוליטי. לא אכריע אם עוברים אותו (אולי הכל צפוי והרשות נתונה), אך גם אם כן, הרי שבהמשך יבואו משברים נוספים. זה לא אומר בהכרח שלא תגיע הרוטציה. אבל גם אם כן, וגם אם לא, הדרך רצופה המון קשיים. בדרך לא שקט בעם ואין ריפוי. להיפך, השנים הקרובות משנות את ישראל מבפנים בצורה בסיסית. זה אומר שבכל מקרה גם אם הממשלה נופלת (באיזשהו שלב), ותוקם אחרת, זה לא יהיה חזרה למצב הקודם. ושינויים כאלה, בין אם הם טובים או רעים (ואולי זו שאלה של השקפה), לא נעשים בצורה הרמונית.

עמי גוטמן – אסטרולוג

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל