050-7881995

נאס"א זה שטויות במיץ (וכן.. יש נחש!)

האם האסטרונומיה היא קשקוש? הנה ההכרעה המנומקת. נאס"א פתאום גילו (2016) שהיקום בעצם גדול פי 10 משחשבו! הוסיפו לנו רק 1.8 טריליון גלקסיות שלא ידעו עליהן קודם, וגם בגלקסיה הפרטית שלנו הם עוד מגלים טעויות. פלוטו בעיניהם פעם כוכב, פעם כוכב ננסי, ופעם אסטרואיד גדול. והנה, עוד ב-2016 גילו כוכב "חדש" שתנאיו דומים לזה של כדור הארץ במרחק קרוב יחסית (4.2 מיליון שנות אור) ואולי יש בו חיים –"פרוקסימה בי". זו הייתה תגלית מרעישה: "כמו שבט מבודד שגילה שכנים" אמרו בנאס"א.

היום הם מודים: "מי יודע אילו תגליות נמצא בעתיד". אני מציע לכם גם לא לסמוך על הגודל "החדש" של היקום, הם עלולים להמשיך להגדיל אותו בהמשך. העניין הוא שרב הנסתר על הגלוי. האדם עוד רחוק מהבנת כל סודות היקום, וכמה שלומדים יותר, כך מבינים כמה ידע עוד חסר. אולי הם יגלו תגליות על הקשר בין הכוכבים לחיים כאן?!? גם אסטרולוגית עוד לא למדנו את כל סודות הכוכבים, את כל מה שהם אומרים לנו וגם את הלמה? למה זה עובד? ישנן תיאוריות שונות, תשמעו אסטרולוגים שידברו על השמש כמשפיעה על עונות השנה, הירח על גאות ושפל.. הכל נכון, יש השפעה מהכוכבים, אך היא רחוקה מלהסביר את כל הידע האסטרולוגי שיש לנו, ועדיין הוא תקף. גם אצלנו רב הנסתר על הגלוי. אנחנו לא יודעים למה, אבל יודעים שזה עובד. סטטיסטיקה הסתברותית פשוטה מאפשרת לנו להשליך על הנעשה בחיינו לפי מיקום הכוכבים, ראינו שמחזוריות גרמי שמיים מתקשרת למחזוריות חיינו. את הלמה עוד מחפשים.

גורמים עם דעה מוטה (לא גישה הכי מקצועית) בעולם האסטרונומיה הוציאו מחקר ישן על חלוקה ל-13 מזלות. והסיקו מסקנה שחצנית ונחשית שהאסטרולוגיה היא שטויות במיץ. האסטרולוגיה שאנו מכירים תקפה כי היא פשוט עובדת, הורוסקופ אישי המשתמש בזודיאק 12 מזלות יראה את אופייכם ועתידכם. צורת ההסתכלות האסטרולוגית מחלקת את הזודיאק לפי עונות השנה (טלה מתחיל ביום השוויון האביבי, ומאזניים בתחילת הסתיו). תכונותיו של כוכב פלוטו פשוט מתקיימות במפה אסטרולוגית ופחות משנה לנו שהאסטרונומים טרם החליטו אם הוא כוכב או אסטרואיד גדול. ההגדרה האסטרונומית של האזור "נחש" נכנסה אצלנו בתוך מזל עקרב ולא קיבלה מזל נפרד (וממילא היא קטנה ורחוקה יותר). ההבנה של האסטרונומים היא בתצפית מיקומי הכוכבים ולא בפירושם, כיצד יוכלו לאשש או לשלול אסטרולוגיה בכליהם? את כל הכוכבים בהורוסקופ אנו מציבים במיקום המדויק לפי המידע האסטרונומי שהם מספקים לנו. כיצד יטענו שהמידע כוזב?

אז האסטרונומיה היא קשקוש? לא, אבל היא רחוקה מלהבין ולהסביר הכל, בעולמם, אך בטח בעולם האסטרולוגיה. זה שאינם מבינים מדוע זה עובד עוד לא אומר שזה לא עובד, מבחינה מדעית חוסר הוכחה אינו הפרכה, חוסר הסבר לא אומר שאין רציונל, רק שטרם מצאנו אותו. ספק אם נוכל למצוא בדורנו את הפתרון ללמה זה עובד, אך כשהם מודים בעצמם כמה ידע אסטרונומי חסר להם, מוטב שיפתחו מידת צניעות בידע האסטרולוגי שלהם שמעולם לא טרחו לפתח או לבדוק.

אל תאמינו לכל מילה שאומר לכם כל אסטרונום, גלו חשדנות, לפעמים המניע יותר נחשי ממדעי, והנה הם הרבה טועים, ואולי היקום עוד גדול בהרבה ממה שהתגלה עכשיו. וגם אל תפסלו אוטומטית מה שאומרים האסטרולוגים, בדקו בעצמכם אם זה עובד, בחשדנות אך בפתיחות, בלעדיה האדם נותר בימי הביניים, בשחצנותו חושב שמבין בהכל, ולא מתקדם לעבר חוכמת המחר.

חזרו לרשימת המאמרים המלאה – מה אומר המזל שלי.

צרו קשר או צלצלו: 050-7881995

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל