050-7881995

האם האסטרולוגיה נבדקה מדעית? ומה מצאו?

ישנם אלפי מחקרים ישירים ועקיפים, בכלים מדעיים יותר ופחות שנערכו, אבל…

"It is impossible for anyone to begin to learn what he thinks he already knows" – Epictetus

כפי שאמר הפילוסוף היווני אפיקטטוס, אדם לא יכול ללמוד דבר שהוא בטוח שהוא כבר יודע. לכן מי שפוסל מראש את האסטרולוגיה עוד בטרם יודע דבר עליה, לא יכול לבדוק אותה, בטח לא לחקור.

אתאר מספר מחקרים שנערכו ותוצאותיהן, אבל ראשית אומר שזהו מדע אמפירי, מתחום המדעים הלא מדויקים, כמו פסיכולוגיה וכדומה, שהניתוח שלו על-אף שמשתמש במיידעים קבועים, בגלל הריבוי שלהם במפה אחת, והקומבינציה שלהם שלעולם אינה חוזרת בדיוק, הוא יותר אומנות מאשר מכניזם מדעי מובהק.

לכן גם הניתוחים הפשוטים שמתפרסמים במדיה (כמו רק לפי סימן מזל) אינם אמינים מספיק, ופוגעים רק חלקית ובאחוזים נמוכים. אין תחליף למפה אסטרולוגית אישית ומקצועית כדי לבחון את אמיתותה. כפי שעצה על הדרך לא מחליפה טיפול פסיכולוגי.

Vernon Clark's Blind Tests (1951-1970)

הפסיכולוג האמריקאי ערך סדרת מבחנים עיוורים ל-50 אסטרולוגים עם קבוצת ביקורת של 20 פסיכולוגים שאינם אסטרולוגים, וביקש מהם להתאים מפות אנונימיות למקצועות (העיסוק) של בעליהן. הוא מצא שאסטרולוגים פגעו באחוזים מובהקים סטטיסטית טוב יותר מיד המקרה וקבוצת הביקורת, אם כי רחוק מהצלחה מלאה (עד 72% הצלחה).

French psychologist and statistician, Michel Gauquelin (1955-1991)

פסיכולוג וסטטיסטיקאי צרפתי שערך מחקר על יותר מ-20,000 סלבריטאים ברחבי העולם. הוא הראה קשר בין מיקומים מיוחדים שחוזרים על עצמם בין כוכבים מסוימים, לבין מפות סלבריטאים. כך למשל הראה שבאופן חריג כוכב מארס (מאדים) הכוחני נמצא אצל המון אתלטים על נקודת ציר חשובה. סטטיסטית, הסיכוי לכוכב להימצא בכל נקודה במפה הוא 1/360. כך הראה ממצאים על יופיטר (צדק) אצל שחקנים, ירח אצל סופרים ועוד.

Professor Mueller's Studies (1986)

פרופסור גרמני שבדק 1145 מקרים של מות פעוטות ומצא קשר למיקום כוכב סטורן (שבתאי) במפת לידתם. אציין כי באופן כללי לא ניתן לראות מוות וודאי במפה, אלא את פוטנציאל הקשיים והסיכונים (שעלול להוביל למוות), כפי שכירולוג מקצועי לא יטעה אתכם לחשוב שקו החיים בכף היד מעיד על אורכם, אלא על איכותם.

Bernadette Brady: The Australian Parent-Child Research Project (2002)

דוקטור אוסטרלי שמצא קשרים (יחסים) בין כוכבים במפות לידה של הורים וילדים.

Kathy Yuan +:Are investors moonstruck? Lunar phases & stock returns (2006)

קתי יואן ערכה מחקר שנפרס על-פני 32 שנה והקיף 48 מדינות, בו הראתה קשר בין תשואות בבורסה למופע ירח מלא/חסר. נמצא שבמולד ירח התשואות גבוהות ב-6.9% משבירח מלא.

יש עוד מחקרים אינספור אך אין כמו התנסות אישית כדי לגבש דעה פרטית.

מי שמעניין להעמיק במחקרים אלו ונוספים, מוזמן ליצור קשר איתי.

חזרו לרשימת המאמרים המלאה – מה אומר המזל שלי.

 

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל