050-7881995

העולם ב-2018 – תחזית שנתית

כך תיראה…

השנה שלפנינו תחזיר את העולם למסלול. בועות שהתנפחו, ואוויר חם בנושאים רבים, ישובו למימדים הנורמליים שלהם. זה נכון בעניין עמדות קיצוניות ששלטו בעולם, והדוגמא הקיצונית ביותר היא דאע"ש, וזה נכון לגבי ענייני כלכלה, וזו תהיה במרכז בשנה הבאה. העולם (באופן יחסי כמובן) עולה על פסי ההיגיון. עוסק יותר בצרכים, במעשי, בכלכלי, ופחות באידאלים, פילוסופיות וקיצוניות דתית. גם את המשוגע מקוריאה ירגיעו עד סוף הקיץ, אבל זה לא ילך קל.

מחד נראה עקשנות איתנה של מרכזי הכוח בעולם שאוחזים בקרנות המזבח ומסרבים להשתנות. מאידך המציאות תכריח אותם להשתנות, וזה נכון בעיקר החל מהאביב ולאורך הקיץ. זו תקופה בה כדור-הארץ דורש את תשומת-הלב שלנו: התחממות הגלובלית, המסת הקרחונים ועליית מפלס הים, מזג-אוויר שמשתולל ואסונות-טבע אחרים. גם מבני השלטון המסורתיים והפתרונות שהם מספקים, בכלכלה, בשיטת הממשל, ביחס לכדו"א, ויחסי הון-שלטון ירגישו בלחץ מתגבר מלמטה, בין אם אלו האזרחים שמתמרמרים, וגם אם זו המציאות שטופחת על פניהם ומכריחה לערוך שינויים. הקלאסי זה הממשלות, אך זה נכון לגבי בעלי כוח מסוגים שונים, כמו טייקונים, חברות ובנקים, בעלי עמדה בתקשורת, בהוליווד, וגם במסגרות חיינו הפרטיות. למרות שרצונם יהיה לשמר את הקיים, ונראה הרבה פחד לבצע שינויים, "להזיז את הגבינה", ההיגיון והמעשיות בנמצא, והם מכתיבים שיח רציונלי קונקרטי שמייצר גישה קונסטרוקטיבית ובנייה מסודרת לבעיות הגדולות שיהיו.

דוגמא שאפשר לחשוב עליה היא הביטקוין, שיתכן ויאיים על מוסדות הבנקים המסורתיים יותר ויותר (במיוחד בקיץ), ואלו מחד נלחמים בו, ומאידך מבינים שצריך לערוך שינויים גם אצלם. אבל זו רק דוגמא אפשרית, ונראה תהליכים של שינוי שהוא בסוף בונה ומקדם בתחומים רבים, בעיקר כלכליים. אך השינויים הם מאבק שלא נוח לכולם, ויש בו גם כאב. התוצאות יכולות להפחיד, ולגרום לעולם לקחת צעד אחורה, לתהות על הסיכונים ובעיות שבטוח יצוצו, ולגלגל לאחור. זה יקרה בעיקר בחורף הבא, אך לא יחזיק, וב-2019 תהליך השינוי יתחדש.

תהליך הבנייה והחשיבה מחדש של דרכי הפעולה יתרחש בעיקר בקיץ, לצד ההתחדשות וההמצאות, יהיה זה ניסיון לפתור בעיות בלי לשבור את הכלים. אבל המציאות לפעמים תהיה יותר מסובכת ותדרוש יותר ממה שייעשה. זה קצת כמו אדם שמנסה לתפוס צלחות שעפות באוויר, גם אם הוא משפר את מיומנות התפיסה שלו, חלק מהצלחות יגיעו לרצפה. התהליך הזה מגיע לשיא בספטמבר, שיהיה החודש הדרמטי ב-2018 אחרי קיץ עמוס התרחשויות, ומשברים שהם גדולים על פתרונות המסגרת הקיימת. אחריו, ברבעון האחרון של השנה, נאלץ כולנו לשנות את התפיסה הכלכלית שלנו, ענייני כסף ומוסדות פיננסים יצטרכו לבדוק את עצמם שוב, לתת את הדעת להתרחשויות, ולשנות גישה. זה רבעון רע פיננסית, והכלכלה תמצא במרכז סדר היום העולמי.

זו תהיה שנה טובה למחקר, להעמקה בדברים, גם לתחקירים, מאלו העיתונאיים כמו של רביב דרוקר (והוא יפרח), וכן בניית מודלים חכמים (בכלכלה, מדעי החברה…), ועד הצלחה לחוקרי משטרה שיפצחו תעלומות ויחשפו פרשיות וכך גם גופי מודיעין. מכאן שיתכן כי פוליטיקאים ואנשי מפתח אחרים ייאלצו לפנות את הבמה כחלק מהסדר החדש. מאידך נראה חזרה של דמויות מפתח מהעבר חוזרות לשיח ברבעון האחרון של השנה. הצד השני של זה, הוא גם ריבוי פעילות פלילית, טרוריסטית, וכל מניפולציה שנעשית במחשכים, כמו פעולות צבאיות סודיות, ותרמיות כלכליות רחבות היקף. שימו לב לפשיעה כלכלית ומינית סביבכם.

קצת תאריכים משמעותיים:

להלן זמנים השנה בהם מצב השמיים דרמטי, בהם יתכנו חדשות משמעותיות בעולם (אך הפוטנציאל לא בהכרח תמיד מתממש), והכוונה כאן בעיקר להכין אתכם אישית להיות עירניים בזמנים מאד ספציפיים (ולא מאפיין את השנה כולה), ובוודאי להימנע מסיכונים ברמה האישית. זכרו שזה לא יכול להחליף ניתוח אישי שיהיה מדויק אישית הרבה יותר, אך נותן אווירה כללית שנכונה לרבים.

6-13.1
עוצמה מטורפת שמזיזה הרים, מי מזיז ומי נקבר תחתיו? יפורסם פוסט מקיף בנפרד בבלוג בפייסבוק.

16-19.4
אירוע מפתיע עד זעזוע ומשבר. סכנת תאונות.

22-30.4
כוח חזק שמופעל, אפשרי שלנו, אבל יתכן שנגדנו. תחושת "רעידת אדמה", וגם זו תיתכן בעולם (או אסון אחר). סכנת אלימות, תאונה, פשיעה, קנאה או מניפולציה, ועד התמוטטות של ממש.

9.5
והימים סביבו בעלי משמעות כלכלית. באופן כללי נטייה לסיכונים, יהירות ותרמיות. כדאי להיזהר.

11-20.5
אירועים יוצאים משליטה, ומשנים את המצב בבחינת "מה שהלך שוב לא יחזור". להיזהר בכבישים ובכלל, לא לתת למצבים להסלים ולנתק מגע. האווירה הכללית צפויה להשתנות.

26.6-1.7
נתקלים בבעיה, אירוע מעציב, כבד או קשה שעוצר אותנו, מגבלה שמכריחה אותנו ללכת אחורה, לוותר על דבר קיים או שצריך לחשוב מחדש איך ממשיכים. שמרו על מה שנראה מובן מאליו. בעולם אווירה כבדה.

24.7-5.8
ימים מאד מסוכנים. משברים עולמיים ובישראל. גם הימים מצדי התקופה אינם נוחים. התרחשויות מפתיעות, לרוב לשלילה, הבלתי צפוי קורה, והמתכונן לא יוצא. סכנת תאונות, התמוטטויות עצבים ובעיות בריאות, התקפות זעם ואירועים שיוצאים משליטה. לא לתכנן דברים לזמן זה.

5-20.9
משברים מגיעים לשיא. שינוי מצב, פרידות, בעיות יחסים ופיננסיות. בעולם משברים דיפלומטיים, צבאיים, כלכליים או של איתני הטבע.

31.10
מסוכן ליחסים ורע פיננסית. נכון גם בימים סביב התאריך. זו תקופה בה אנחנו מבצעים הערכה מחדש של היחסים שלנו, והניהול הכלכלי האישי. יתכן בעקבות אירועים שקורים, אותם לא צפינו. גם מנהיגי העולם מגלים שהצרות לא נפתרות, והחל מנקודה זו ינסו שוב לשתף-פעולה בתחומים כלכליים ודיפלומטיים לאורך נובמבר. חברות מסחריות מנסות להציל עצמן באמצעות מיזוגים ושת"פים, אך הפתרונות של נובמבר לא יחזיקו לאורך זמן. גם פירוקים נראה בזמן זה.

15.11
הרבה אומץ לקום ולבצע, גם לעזוב יחסים או לקחת סיכונים. נכון סביב כל אמצע נובמבר, אך זהו זמן בו התמונה אינה מלאה, או הנסיבות מבלבלות, והנטייה לעשות טעויות. לא לקבל החלטות.

1-10.12
שוב ענייני יחסים על המוקד. אפשר שמקלקלים אותם ואפשר שמצטערים על החלטות שכבר התקבלו. חוסר יכולת ליצור הבנה. כך גם בדיפלומטיה העולמית, וגם משברים פיננסים יתרחשו. הישגים מתאדים, אובדן אנרגיה. אישית תיתכן חולשה פיזית, עולמית סכנת מגיפות, טרור, אסונות טבע ובכלל, ואלו הקשורים במים בפרט. היזהרו מהרעלות, מתרמיות ומניפולציות.

אלו עיקר הימים הקריטיים כללית בשמיים ב-2018, וכללית עדיף לא לתכנן בהם חו"ל, פעילות אתגרית וכדומה. גם לזכור להיזהר. וודאי שמתם לב שבקיץ התאריכים שנתתי מתרבים. כללית כל הקיץ מסוכן, זו גם תהיה התקופה הקטלנית ביותר בעולם השנה מריבוי סיבות. לכן זהו זמן שצריך להיזהר יותר מתאונות דרכים ובכלל, וכל סכנה שניתן לצמצם. שמרו תאריכים אלו כל השנה. אבל כשנושאים חשובים על הפרק, כמו חתונה, פתיחת עסק, בחירת מקצוע ללימודים, או לחליפין החלטה אם להתגרש, איך לשקם עסק, או לשנות מקום עבודה, כדאי להיוועץ באסטרולוג אישית, שכן ניתוח לפי מפה אישית הוא הרבה יותר עמוק, רציני ומדויק מזה הכללי.

נספר קצת על מדינות

ארה"ב:

ממשיכה לעוד שנה קשה כחלק מתהליך ירידה מגדולתה שיגיע לשיא בשנת הבחירות הבאה שם. בעיות החוץ שטראמפ הצהיר שאינן מעניינות אותו, יעסיקו אפילו יותר. לא מן הנמנע שנראה את אמריקה פועלת יותר צבאית השנה. טראמפ נחוש ותוקפני, לא מפחד לקחת יוזמות, אך הוא סובל מנסיבות שמקשות, ואולי מתמודד עם בעיות פנים או פרשיות אישיות, גם משפחתו סובלת והיחסים קשים. בעיקר האביב הוא זמן קריטי לטראמפ ובארה"ב (נכון כבר מה-15 לפברואר), ובהחלט סביר שזה גם הכלכלה, או משפיע עליה.

1 באפריל :
זאת לא מתיחה, ולא צריך אותה כדי למתוח את הנרבים באמריקה, גם לא יהיה מצחיק שם. זוהי מרכזה של תקופה דרמטית מאד בארה"ב. סביב זמן זה הצרות נערמות מכל כיוון. ועל-אף שהתאריך עצמו בעל פוטנציאל שלילי, צריך להבין שמדובר בכל האביב, שיהיה קשה יותר מכל מה שראינו בארה"ב ב-2017, וראינו הרבה.

אם בזמן שעד הקיץ ארה"ב פועלת עם כוח ואומץ, אך נתקלת בבעיות גדולות יותר, ומסתבכת, הרי שבקיץ תבוא רגיעה מסוימת מהצרות, וזו תקופה יותר מצליחה. בין יוני לאוגוסט ארה"ב מייצרת גם פתרונות, ומתמודדת טוב יותר עם הקשיים. אך זו הקלה זמנית, ובהמשך שוב יש בעיות, נראה שהסתיו-חורף יקשה גם על הכלכלה האמריקאית.

אירן וקוריאה:

גם לאויבות של ארה"ב 2018 קשה מאד. הקיץ שבארה"ב נראה מצליח יותר, קשה במיוחד לקים ג'ונג און. בין מאי לספטמבר הרבה יקרה איתו, כשפשרות דיפלומטיות נראות הדבר הכי רחוק ממנו. ואם אלה יגיעו, זה קורה רק אחרי שהופעל עליו לחץ אופרטיבי שייצור פגיעה משמעותית שם, צבאית או בסנקציות שמשביתות את המדינה. לאירן שנה קשה מאד, אך צריך לומר שיש לה אויבות רבות גם במזרח-התיכון שגם יעבור עוד שנה קשה עם הרבה דם ועימותים. סעודיה תופסת צד משמעותי הרבה יותר מעד כה.

סין:

הולכת לשנה קשה מאד, ככל הנראה גם בגלל הנסיבות החיצוניות, והיא סופגת עקב המשבר עם צפון קוריאה, החיים הקשים שטראמפ עושה לה, ובהחלט יתכן שהכלכלה הסינית נכנסת למשבר. עיקר הלחצים באביב, ושוב בסוף השנה, שיובילו למשבר ארוך ומתמשך אף יותר ב-2019.

אירופה:

הולכת לשנה יחסית רגועה ביחס לנעשה בעולם. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, נהנה משנה חיובית, בה מצליח לעשות שינויים, מתמודד היטב עם הנסיבות והופך איומים להזדמנויות. לאנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, שנה נוחה הרבה יותר מהנוכחית, למרות שכרגע היא מתקשה להרכיב קואליציה, ויהיו לה גם הישגים. זה לא נכון לגבי תרזה מיי, ראשת-ממשלת בריטניה, שתסבול מחוסר יכולת לתפקד במבנה הפוליטי הקיים, בעיות עם המיעוטים האתניים, ותנאיי היציאה מהאיחוד האירופי (ברקזיט).

רוסיה:

אנחנו מאד אוהבים להאדיר את פוטין האיש החזק. ונראה שכרגע הוא פועל בשיקול-דעת וחוכמה שמעלים את קרנה של אימא רוסיה. אבל אל תתנו לרושם הזה להטעות אתכם. פוטין מסתבך ב-2018 גם אם החודשים הראשונים של השנה נראים מבטיחים, ומתקשה לתרגם את פעולותיו להישגים משמעותיים. בהחלט יתכן שהוא סובל מאופוזיציה פנימית שמתחזקת, והתנגדות עממית גוברת. הבחירות הצפויות שם באביב לא יביאו לו את ההגמוניה המצופה, ובאופן יחסי מעמדו נשחק בתהליך מתמשך.

המזרח-התיכון:

לבאשר אסד שנה מאתגרת ורוויה קשיים, אך הוא ממשיך לבסס את שלטונו בסוריה. חסן נסראללה שארגונו שילם מחיר דמים ותדמיתי גבוה בשנים האחרונות, מצליח להשתקם ולבסס עצמו בחצי השנה הראשונה של 2018, אך הולך לקיץ קשה. ועל-אף שפועל נחוש ותקיף, סופג עוד יותר חזרה. טורקיה שחוותה בעיות עצומות בשנים האחרונות, ממשיכה לשנה דרמתית נוספת. כשהעומד בראשה, ארדואן, לא מפסיק לעשות טעויות. הכוח שהרודן הזה מפעיל, בסוף יחזור בבומרנג, וגם אם הוא מתאושש ומצליח זמנית סביב האביב-קיץ, הכיוון רע.

ישראל:

שנה דרמתית ומפתיעה. תחזית פרטנית למדינה תמצא כאן

עדכונים שוטפים:

מתפרסמים בכל כמה ימים בבלוג בפייסבוק. איך מוודאים שלא תפספסו את הפרסום? LIKE לעמוד לא מספיק כדי שכל הפרסומים יקפצו, כדאי להיכנס לכפתור ה"Follow" (אנגלית) או "עוקב" (עברית), ולשנות את ההגדרות ל"See First" או "ראה תחילה" אם ברצונכם לראות יותר פוסטים שאני מפרסם. פשוט וקל. לנוחיותכם קישור לעמוד 

לצפייה בפרסום המקור של התחזית בפייסבוק מתאריך ה-28.12.17, לחץ כאן.

שנה אזרחית טובה !
ממני והכוכבים !

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל