050-7881995

י ר ח

סימן כוכב ירח

שליט מזל סרטן

אפיון אסטרונומי:

הירח הוא גוף החלל הקרוב ביותר לכדו"א, מרוחק רק 363 אלף ק"מ בנקודתו הקרובה ביותר (תופעת סופר מון), והוא מקיף אותו כל 27.3 יום. אך בגלל שגם כדו"א זז ונע סביב השמש, נדרשים עוד כיומיים עד למופע ירח זהה, והמחזוריות מתארכת ל-29.5 יום. האקלים בו נוטה ל"מצבי רוח" משתנים, והטמפרטורה בו נעה בין פלוס 117 למינוס 173 מעלות צלזיוס. קוטרו הוא כרבע מקוטר כדו"א. לירח שני צדדים, צד קבוע שפונה לכיוון כדו"א, וצד נסתר תמיד, גם באסטרולוגיה אנו מדברים על צד מופנם –הצד האפל של הירח.

אפיון מיתולוגי:

הירח הוא האל המונותאיסטי הראשון. בתקופה האלילית, סביב 2500 לפנה"ס, בערים אוּר וחארן שבצפון מערב מסופוטמיה (דרום מזרח טורקיה של ימינו) החלה האמונה באל אחד, הירח, אותו כינו "סין". לימים יוצא משם אברהם אבינו לכנען, ואיתו הבשורה המונותאיסטית ממנה התפתחה היהדות. מעניין לראות שבני-ישראל קיבלו את התורה בהר סיני, ויש הסוברים שמקור השם סיני הוא באל "סין", אך אין לכך הוכחה ברורה.

האדם הקדום שמפתח תודעה, עוקב אחר הירח ותופעותיו, תחילה הוא מזהה מחזוריותו, מתמלא ומתמעט, בהמשך מזהים השפעת הירח על גאות ושפל, ואז הצפת רגש בלילות ירח מלא, שמביא לאיבוד שליטה על משוגעים. בבתי משוגעים היה מקובל לקשור את החולים בליל ירח מלא. מכאן מתפתח המושג "לונטיק" Lunatic, שפירושו משוגע באנגלית, ומקורו בשם אלת הירח במיתולוגיה היוונית: לונה Luna, במיתולוגיה לונה אחראית על נשיות, אהבה ורגש.

אפיון אסטרולוגי:

הירח שליט מזל סרטן ובית 4. מעניין שסרטן (חיה) בטבע יודע לזהות את כוח הכבידה של הירח, ולהשתמש בכך כסימן מקדים לגאות. הירח מייצג באסטרולוגיה את העולם הרגשי שלנו. הרגשות הם פלואידים, עם מצבי רוח משתנים כמו הגאות והשפל בים, והטמפרטורה על הירח. ולעתים נסתרים, זהו הצד האפל של הירח, ולא פעם בני מזל סרטן הם לא רק רגישים, אלא גם מופנמים. שאל בן מזל סרטן פגוע "מה קרה?" ותקבל את התשובה "כלום", אבל הוא עלול לא לדבר איתך יומיים. הירח מייצג דמות אישה בשלה (לרבות אימא), הוא רגשי ומביט פנימה לתוך המשפחה. בניגוד לחשיבותו הרבה במפת לידה אישית, מהלכו של הירח בשמיים הוא מהיר מאד (בהווה), ולכן השפעתו קצרה, לעיתים היא מצטרפת לכוכבים אחרים, ואז יוצרת יחדיו השפעה משמעותית. אך אין לייחס לו חשיבות רבה בהבנת התקופה בחיינו, הוא בסה"כ מצב-רוח רגעי ומשתנה.

עוד מילה חשובה:

הימצאות השמש ביחס אלינו באזור שמימי של מזל סרטן, תביא לכך שאדם יהיה בן מזל זה. אך הכוכב שמייצג אותו הוא הירח, ותהיה לו חשיבות גדולה במפת הלידה, אפילו שהירח (ברוב המקרים) יימצא במזל אחר. הירח עובר בין כל 12 המזלות מדי חודש, כך שהסיכוי להימצאות הירח שלכם בכל מזל, שווה.

מחזור הירח קובע לוחות שנה רבים (מוסלמי, הינדי, יהודי ועוד), וקיבל בשבוע הנוצרי את יום שני MONday) Moon)

חזור להמשך קריאה בעמוד מי הם הכוכבים.

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל