050-7881995

תחזית בחירות 2019 מועד ב'

הערה קטנה לפני התחזית עצמה: הכוכבים משקפים תחושות ואווירה, הם אינם מדברים בשפה של מנדטים. כך, לפי מה שעובר נפשית על המועמדים, מידת ההצלחה שלהם לפי ההורוסקופ האישי שלהם ושל מפלגותיהם, ניתן להעריך מה תהיה התוצאה המעשית בשטח, אך לעתים זה מטעה. כולנו זוכרים את האופוריה של בני גנץ עם פרסום המדגם, ונאום הניצחון שלו. בדיעבד סיפר אריה דרעי בראיון שנתניהו התקשר אליו לאחר המדגם, ואמר לו שליברמן לא יבוא לממשלה ואין קואליציה. הכוכבים שיקפו היטב את תחושות הצדדים, גם הפעם התחזית נותנת משקל משמעותי לזמן פרסום המדגם, ולכן במידה מסוימת חוזה את תוצאותיו. אם תוצאות האמת יהיו שונות מהמדגם, ההטיה תתגלגל גם לכאן. השתדלתי לנטרל השפעות כאלו ככל האפשר, תוך שאני בודק גם את הימים והשבועות שאחרי הבחירות, אך שם ייכנסו השפעות אחרות על האישים המעורבים, שקשה להפריד את סיבותיהם. חיזוי בחירות הוא אחת המשימות היותר סבוכות באסטרולוגיה, ויש לקחת את הנאמר בזהירות רבה.

תחזית זו מתפרסמת בתאריך ה-17 באוגוסט, חודש לפני הבחירות. מרגע זה לא יחולו בה שינויים. מומלץ לשמור ולעקוב.

עמי גוטמן – אסטרולוג

עמי גוטמן - אסטרולוג

ישראל הולכת ימינה, אבל ישראל הולכת לפלונטר. כלומר מחד הימין מנצח. גוש השמאל יקטן עוד יותר, והליכוד, שכרגע בכנסת המתפזרת ובסקרים נמצא סביב השוויון עם כחול-לבן, תהיה המפלגה הגדולה בישראל באופן ברור. מבחינה זו, בנימין נתניהו מצליח לזכות שוב באמון הציבור, כשהוא שומר באופן יחסי על כוחו של הליכוד, בוודאי ביחס לכחול-לבן. גם מפלגת ימינה (איחוד מפלגות הימין) מצליחה מאד בבחירות. אבל גם בעזרתם, בצירוף המפלגות החרדיות, שאולי יאבדו מעט מכוחן, לא תתקבל היכולת להרכיב קואליציה שתכונן ממשלה, ואפשר שהמצב המשתקף במדגמים, מאד גבולי מבחינה זו.

צריך לומר שהרבה מתנהל כרגע מאחורי הקלעים של מערכת הבחירות הזו. הפלונטר בו כחול-לבן לא מסכימים לשבת עם נתניהו, וליברמן שדוחף לממשלת אחדות, מייצר המון פעילות בחדרי חדרים שעוסקת ביום שאחרי נתניהו. עוסקים בכך בימין, במרכז-שמאל, ובליכוד עצמו. אך צפויה אכזבה לממתינים על קווים, כיוון שההישג היחסי של הליכוד, ייחשב לאמון בנתניהו עצמו. במקביל נתניהו מיד פועל בניסיון לפתור את המצב, ולהקים ממשלה. הוא מדבר גם עם גורמים במרכז-שמאל, ומצליח להלחיץ את שותפיו הטבעיים. גם אם יעלה בידו להרכיב ממשלה בסופו של תהליך מורכב, הוא יוכל לעמוד בראשה זמן קצר בלבד. נתניהו יתקשה לגבש קואליציה שתיתן לו חסינות מההליך המשפטי, והשימוע ילך לרעתו. אחריו יוחלט על העמדה לדין. סביב סוף השנה או תחילת 2020, זהו זמן קריטי עבורו. יתכן שתהליך פוליטי של בחירות או הרכבה מחדש של ממשלה, יצטרך לקרות עד האביב הבא (2020). אך אין וודאות שכלל יצליח להרכיב ממשלה. ואם ייכשל, או שבעתיד יצטרך אדם אחר להחליפו, מועמד אחר מהליכוד יקבל זאת, ולא בני גנץ. ובכל מקרה זה לא קורה מיד.

מחנכים אותנו לחשוב שהמפתח לראשות הממשלה נמצא אצל ליברמן. שהוא, ולא הנשיא, יקבע מי יקבל את תפקיד הרכבת הממשלה. אבל זה לא יהיה בדיוק המצב. ראשית כיוון שמפלגת ישראל ביתנו אינה מצליחה בבחירות כמו שזה נראה כרגע בסקרים, ולא זוכה למספר מנדטים מספיק גבוה. ושנית תהיה לליברמן בעיה להמליץ על בני גנץ. אולי בגלל שזה עדיין לא יספיק לו, ואולי בגלל שזה ייחשב פחות לגיטימי עקב העדפה הברורה של הימין בתוצאות הבחירות. יהיה גם קשה לייצר מידית מועמד אחר לגיטימי מתוך הליכוד. אחרי הבחירות ואילך, צפויים סכסוכים ומלחמות בין בכירי הליכוד.

במקביל, מפלגת ימינה של שקד זוכה להישג גבוה, אבל תתקשה לתרגם אותו לכוח מעשי. יתכן שמתגלעים סכסוכים פנימיים בין המפלגות והאישיים השונים המרכיבים את האיחוד. ויתכן שנתניהו עושה לשקד בית-ספר. איחוד המפלגות הערביות מן העבר השני יביא הישג מרשים אף הוא, ויוכיח שהשלם גדול מסך חלקיו. אצל החרדים רואים לחץ גדול, בין אם הוא נובע מירידה בכוחם, או חשש מהתהוות ממשלה בה כוחם יהיה דל. אשתדל לצייר לכם את מפת הכנסת ה-22 בחלק הבא:

 

הכנסת ה-22 – מפת התפלגות

נעבור על כלל הרשימות מצד אחד לשני של המפה הפוליטית. שוב, אתם רוצים לשמוע במנדטים, ולכוכבים שפה שונה, הם מראים רק אנרגיה, את רוח הדברים, מידת הצלחה ולא מספרים. אשתדל לתרגם לכם זאת למעשי. אבל אל תתפסו אותי במנדט:

המפלגות הערביות

רצות יחדיו ברשימה המשותפת. בבחירות האחרונות סבלו מאדישות ברחוב הערבי שלא יצא להצביע. הטענה היא שגם הפעם הציבור הערבי יצביע ברגליים נגד מנהיגיו. אבל בפועל הם יגדילו את כוחם. בכנסת המתפזרת זכו ל-10 מנדטים. הערכה: 11-13 מנדטים.

שמאל

העבודה-גשר זוכה בסקרים אחרונים ל-6 מנדטים, כפי שיש לה בכנסת הנוכחית. היו דיבורים על מגמת היחלשות שתוביל את המפלגה עד הבחירות אל מתחת לאחוז החסימה, והיו גם סקרים נמוכים. בתוצאות האמת המפלגה לא מתרסקת, אם כי אינה מצליחה ליצור את הסחף החברתי עליו הצהירה, ולא מביאה הרבה מנדטים. הערכה: 4-6 מנדטים.

המחנה הדמוקרטי הוא החיבור בין מרצ, סתיו שפיר, ואהוד ברק. לפני החיבור היה חשש משמעותי כי מרצ, שרק עברה בקושי את אחוז החסימה וקיבלה 4 מנדטים, תעלם בבחירות הבאות. החיבור הזה יטיב עמה, ויביא תוצאה יחסית יפה. במקום השביעי ברשימה נמצאת פרופסור יפעת ביטון, שרצה בבחירות באפריל במפלגת גשר של אורלי-לוי. אז כתבתי לכם שזו דמות שאולי נראה בכנסת, והנה היא מקבלת הזדמנות שנייה בפלטפורמה אחרת. אני מעריך את סיכוייה כטובים. הערכה: 7 מנדטים.

 

קבל/י תחזית אישית
לחצ/י לפרטים


 

מרכז

בבחירות באפריל רצו במשבצת הזו 3 מפלגות. כולנו נבלעה בליכוד, גשר במפלגת העבודה. נותרנו עם מפלגה אחת במרכז, אבל זה לא יגדיל את כוחה, להפך.

כחול-לבן זכתה ב-35 מנדטים. הישג פנומנלי למפלגה שקמה רק 3 חודשים קודם, ומעל כל הסקרים שהיו ערב הבחירות. אני סיפרתי לכם בזמנו על הצלחתה המפתיעה, ועתה אומר לכם שהיא לא תשוחזר. כרגע הסקרים נותנים לה סביב ה-30. אך מרוץ "שתיית המנדטים" בימים האחרונים לקראת ה-17 בספטמבר, יצליח אולי לליכוד, אבל לא לכחול-לבן שמאבדת מכוחה. הערכה: 27-30 מנדטים.

ימין

הליכוד אוחז היום ב-34 מנדטים. בפועל זכה ב-35, אך שריין את אלי בן-דהן, איש הבית היהודי ברשימתו, וזה כחלק מהסכם האיחוד בימין עליו ניצח נתניהו. הפעם נתניהו לא הצליח לחבר את מפלגת עוצמה יהודית לאיחוד הימין, ואין שריונים חיצוניים בליכוד. לכן, איתמר בן-גביר ייראה את הכנסת מבחוץ, אבל ייגרע לא מעט קולות שלא יעברו את אחוז החסימה. אני מזכיר לכם שטענתי בזמנו שנציגי עוצמה יהודית לא יגיעו לכנסת. בפועל בית המשפט פסל את מיכאל בן-ארי, ולבן גביר חסר מנדט להיכנס במפלגת האיחוד. כשעפ"י ההסכם עם רפי פרץ וסמוטריץ' הם היו אמורים להתפטר מהכנסת כשהתמנו לשרים, ולאפשר לבן-גביר את מקומם. נתניהו אכן מינה אותם לשרים בממשלה הזמנית, אך הם לא התפטרו. גם הפעם בן-גביר יישאר בחוץ. והליכוד? הוא פחות או יותר שומר על כוחו: הערכה: 32-34 מנדטים.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן קיבלה 5 מנדטים בכנסת ה-21 המתאבדת. ליברמן מקווה שהמהלך שלו יוביל אותו להיות לשון המאזניים של הכנסת, כשהוא מצפה לגדול למספר דו ספרתי. ליברמן לא מצליח להוציא לפועל את התוכניות שלו, ומסיבה זו או אחרת לא מייצר כוח משפיע כפי שחושבים כרגע כולם. הסקרים נותנים לו 10-11 מנדטים, אך התוצאה בפועל כנראה תהיה מאכזבת. קשה להיות בטוח עד כמה, אך אני מעריך: 7-8 מנדטים.

 

עמי גוטמן בפייסבוק
הרשם לבלוג


 

ימינה היא האיחוד של שקד ובנט עם האיחוד הלאומי והבית היהודי. הרכב רב של אנשים שונים מאד זה מזה, שלא יסתדרו ביניהם אחרי הבחירות. יתכן שכבר שבשלב המו"מ הקואליציוני, ובוודאי לאחריו. אך התוצאה במנדטים תהיה טובה. לפחות במדגמים זה ייראה מבטיח. האופוריה תתקלקל במהלך הרכבת הממשלה, שלא תצליח לתרגם הישגים במנדטים להישגים בתפקידים וקידום אידאולוגיות. שקד רואה עצמה מובילה מפלגה גדולה, ופוזלת לעמדות בכירות. בריצה לבד לא עברה את אחוז בחסימה, אך היא תגלה שהיא נשענת על אנשים שלא יהיו נאמנים לה. הערכה: 11-13 מנדטים.

מפלגות חרדיות

זהו מגזר בו איננו מצפים לשינויים. הוא מצביע לפי החלטת הרבנים, או בצורה יציבה. אך נראה כי גם לכאן נכנסת רוח השינוי, לפחות במידת-מה.

יהדות התורה מחזיקה כיום 8 מושבים בכנסת. כרגע בסקרים היא שומרת על כוחה, כ-7-8 מנדטים. יש מערכים כי האיום של ליברמן ידרבן חרדים לצאת להצביע. אך הכוכבים מראים אכזבה. יתכן כי התחושה הקשה נובעת ממצב הגושים הכללי, שישאיר להם לבחור בין ברירה קשה לקשה מאד. יתכן גם שהם אינם מצליחים לשמור על האינטרסים של בוחריהם בממשלה הבאה. כוחם בירידה גם אם זה לא משתקף במנדטים, אך בהחלט הגיוני לחשוב שהאכזבה היא גם מהתוצאה. הערכה: 7 מנדטים.

ש"ס באותה הקלחת. בכנסת היוצאת היו לש"ס 8 מנדטים. ובסקרים הנוכחיים (חודש לבחירות) הם נעים בין 7-8 מנדטים. תוצאות האמת יהיו מאכזבות. שוב, כמו עם יהדות-התורה, אפשר שזה מהמצב הכללי, אולי מתבשלת ממשלה רחבה שמפחיתה מכוחם. האינטרסים של המפלגה נפגעים לאורך זמן, והם אינם זוכים לנוחות אליה הורגלו בישיבה בממשלת נתניהו היוצאת. הערכה: 5-6 מנדטים.

 

ממשלה בישראל

כשמחברים את המנדטים לעיל, מבינים שלכל מועמד יש קושי להרכיב קואליציה. כאמור ישראל הולכת ימינה, אך הולכת לפלונטר. לכן, גם אם לא נלך מיד לבחירות שלישיות, ממשלה שתקום לא בהכרח תחזיק זמן רב. כמובן שלא מדובר בתוצאה מדויקת של מנדטים, אלא רוח כללית. לפני הבחירות של אפריל פרסמתי לכם ניתוחים לגבי כל ראשי המפלגות. ניתן לחזור ולקרוא אותם מהעמוד הראשי באתר של בחירות 2019. במהלך התקופה הקרובה אשתדל לעדכן לגבי הדמויות החדשות שהצטרפו להנהגת המפלגות. כמו-כן באתר עוד חומר רב, ותחזיות למדינת ישראל ולעולם. גם תחזית אישית, ותחזית חודשית. אני ממשיך לכתוב לכם בבלוג שלי בפייסבוק מספר פעמים בשבוע על הנעשה. תודה לעוקבים. שמרו תחזית זו עד הבחירות. ניתן לשלוח אותה למי שאתם רוצים דרך הוואטספ, מייל, או לשתף בפייסבוק, ע"י שימוש באייקונים שבצד הימני התחתון של המסך. נמשיך להיפגש בתחזיות פוליטיות ואחרות גם לאחר הבחירות. ונספר גם על הממשלה שתקום.

לרשותכם אני מביא את מפת ממוצע 5 הסקרים האחרונים העדכנית למועד פרסום התחזית, חודש לפני הבחירות, כפי שפורסם באתר גלובס. ישנם סקרים נוספים באתרים אחרים

מכוני הסקרים

חזרה לעמוד ראשי – בחירות 2019

שלכם,

עמי גוטמן – אסטרולוג

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל