050-7881995

תחזית בחירות 2019

הערה קטנה לאחר הבחירות: "בבחירות יש מנצחים ויש מפסידים" נאם גנץ בערב הבחירות. הדרך לעשות תחזית בחירות אסטרולוגית, היא בין היתר, בלהבין מה מרגישים המועמדים בליל הבחירות, ולתרגם זאת להצלחה או כישלון בשטח. כי אין מנדטים בשמיים, אבל הם משקפים תחושות של בני אדם. אנחנו יודעים מה הרגיש גנץ כשהכריז "אנחנו המנצחים", ובאיזה לחץ היה נתניהו שהתמהמה מלנאום.

תחזית זו מתפרסמת בתאריך ה-9 במרץ, חודש לפני הבחירות. מרגע זה לא יחולו בה שינויים. מומלץ לשמור ולעקוב.

ישראל נצבעת בכחול ולבן. ב-9 באפריל אזרחי ישראל יהפכו את המפלגה שנוסדה רק ביום האחרון להגשת הרשימות לוועדת הבחירות, לגדולה בישראל, ובאופן מובהק. בניגוד לציפי לבני, שגברה על בנימין נתניהו רק במנדט אחד, לבני גנץ יתרון בולט במספר מנדטים. אך בדומה ללבני בזמנו, גם עתה יתקשה מאד בני גנץ להרכיב קואליציה. אבל מן העבר השני, הפעם לבנימין נתניהו לא תהיה אפשרות להרכיב קואליציה (בניגוד לעבר). אם כן העניינים הולכים להסתבך, וצפוי פלונטר שיהיה קשה לפתור.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ככל הנראה יטיל את מלאכת הקמת הממשלה על בני גנץ. שכן כחול-לבן היא לא רק המפלגה הגדולה ביותר, יהיו לגנץ יותר ממליצים, או שפשוט גוש השמאל-מרכז גדול יותר. אך ללא המפלגות הערביות, שלא צפויות להיכנס לממשלה של גנץ, יהיה קושי להרכיב קואליציה.

קשה לענות כיצד ייפתר הפלונטר. אולי המפלגות החרדיות יסכימו בסוף לשבת עם לפיד? (נכון לכתיבת שורות אלו, הטילו וטו על ישיבה משותפת, והודיעו על תמיכה בלתי מסויגת בנתניהו). אולי הליכוד ייכנס לממשלת אחדות? נאמר שגנץ בלחץ יעלון ולפיד, הודיע כי לא יישב עם אדם המנהל משפט פלילי. יתכן שתוצאות הבחירות יובילו את הליכוד לחפש ראש חדש. נאמר שגם אורלי לוי אבקסיס ומשה פייגלין לא ימהרו להמליץ על נתניהו. בחלק הבא על התפלגות המנדטים תוכלו לקרוא שמפלגותיהם בעלות סיכוי ממשי לעבור את אחוז החסימה. בסוף גם אנחנו נבין למה התעקש נתניהו על חוק גדעון סער, שכידוע לא עבר. וזה פותח עוד אופציות.

מחד נתניהו עצמו לא יוכל להרכיב ממשלה. מאידך אין לאיש ממשלה יציבה. המשימה הראשונה של בני גנץ תהיה לפתור את הפלונטר הזה. ונראה שהוא יתקשה, כשכל פתרון יהיה על כרעי תרנגולת, ומט ליפול. זה מעורר מתח בעם, חוסר יציבות שלטוני שגורר סף עצבים נפיץ בין המחנות בעם. וברקע החרפה במצבו המשפטי של נתניהו. בין סוף אוגוסט לאמצע ספטמבר רואים קשיים משפטיים אצל נתניהו. יתכן כי זה יהיה זמן השימוע, שילך לרעתו. גם אם נתניהו בתמונה באיזושהי צורה עד אז, זה זמן קריטי עבורו.

בשורה התחתונה בנימין נתניהו מפסיד את הבחירות, אבל זה לא נותן ניצחון סוחף לבני גנץ. בחלק הבא אתאר את התפלגות המנדטים בין הרשימות השונות, ותוכלו להבין את מורכבות התמונה. יש לציין כי לא רואים בכוכבים כמה מנדטים מקבלת כל רשימה, אלא רק את האנרגיה הכללית שעוברת על המתמודדים השונים. מתוך כך אני מנסה להסיק את מידת ההצלחה של כל המפלגות. לכן לא מדובר בתחזית מדויקת וחד משמעית, אך ברוב המקרים זה יהיה מספיק קרוב לתוצאות האמת.

 

הכנסת ה-21 – מפת התפלגות

הבחירות הקרובות יהיו מהמהפכניות שהיו למדינת ישראל. אף יתכן שרוב חברי הכנסת יתחלפו. נראה פרצופים חדשים, ואידאות שלא הכרנו. מספר רב של מפלגות חדשות ייכנסו למשכן. החל מכחול-לבן שתהיה המפלגה הגדולה ביותר, ועוד כ-3-4 מפלגות נוספות. המפלגות הוותיקות המסורתיות משלמות את המחיר. הישראלים יבחרו בדם חדש, נקי משחיתות ושנות סיאוב שלטוני. זה קורה בשמאל, מרכז, ימין, דתיים וחרדים (למרבה ההפתעה).

נעבור על כלל הרשימות מצד אחד לשני של המפה הפוליטית. שוב, אתם רוצים לשמוע במנדטים, ולכוכבים שפה שונה, הם מראים רק אנרגיה, את רוח הדברים, מידת הצלחה ולא מספרים. אשתדל לתרגם לכם זאת למעשי. אבל אל תתפסו אותי במנדט:

המפלגות הערביות

נכון לזמן פרסום תחזית זו (9.3.19), ועדת הבחירות פסלה את מפלגת רע"מ-בל"ד מלרוץ לכנסת. והמפלגה מערערת. אינני יודע מה יקרה בסוף, אך אם תאושר ריצתה (ואני נוטה להאמין שכך יהיה), המפלגה כרגע מתמודדת עם סקרים שבחלקם היא אינה עוברת את אחוז החסימה. באחרים היא מקבלת 4 מנדטים, והיה אחד שנתן 5. נראה שדווקא הפסילה מלרוץ מעוררת תמיכה ברחוב הערבי, שיעניק לה הצלחה יחסית. בל"ד תעבור את אחוז החסימה, ואולי קצת מעבר. הערכה: 4-6 מנדטים.

חד"ש-תע"ל שכרגע לפי הסקרים צפויה להיות המפלגה השלישית בגודלה בכנסת, וברובן זוכה ל-8-9 מנדטים, ויש גם סקר של 7, צפויה להתאכזב מתוצאות האמת. מכאן אני מעריך סביב ה-5-6 מנדטים.

בכנסת היוצאת כל המפלגות הערביות רצו ברשימה משותפת למרות מרחק אידאולוגי רב ביניהן, והיו להן 13 מנדטים. נראה כי פיצול המפלגות לא יעלה את כוחן, וככל הנראה בדיוק ההיפך.

שמאל

מלפגת העבודה לפי סקרים אחרונים תזכה בין 6 ל-8 מנדטים. בכנסת הנוכחית יש לה 24 (בחיבור עם התנועה של ציפי לבני -המחנה הציוני). היו דיבורים על מגמת היחלשות שתוביל את המפלגה עד הבחירות אל מתחת לאחוז החסימה. בתוצאות האמת המפלגה לא מתרסקת, וככל הנראה תגיע יחסית לרף הגבוה של הסקרים. המגמה מתהפכת לחיוב, ואולי אפילו יהיה לעבודה את הכישרון להוציא עוד מנדט מעל המדגם, אחרי קולות הימאים או הסכמי העודפים כפי שנהוג לומר. אבי גבאי יעשה מאמץ גדול להתברג לתוך הממשלה שתקום, ימהר לפתוח במו"מ, ויהיה הראשון להמליץ על גנץ לנשיא. הערכה: כ-9 מנדטים.

מרצ זוכה ברוב הסקרים ל-6 מנדטים. ויש סקרים הנותנים לה 5. בכנסת היוצאת יש למרצ 5 מנדטים. בליל הבחירות צפויה למרצ אכזבה ביחס לסקרים האופטימיים. אך היא עוברת את אחוז החסימה (ולא הרבה מעבר לכך). הערכה: 4 מנדטים.

 

קבל/י תחזית אישית
לחצ/י לפרטים


 

מרכז

כחול-לבן היא המפלגה הגדולה בישראל. כיום בכנסת היוצאת יש רק את "יש עתיד" של יאיר לפיד עם 11 מנדטים. הסקרים מנבאים לה טווח של 35-38 מנדטים. ואני מניח שזה לא צפוי להשתנות הרבה. אך אם תצליח כחול-לבן לשָמֵר את כוחה בסקרים מבלי להידרדר במהלך הקמפיין, אחרי שיתחילו יותר לדבר ולהשמיע דעות, זה ייחשב הצלחה. נאמר גם שהמפלגה צפויה לחטוף מהמורות בדרך. רפש לצד שפנים בכובע שישלפו נגדה, ונגד העומד בראשה. אף-על-פי-כן, נראה שהמפלגה תעמוד באתגר שימור כוחה לאורך הזמן. הערכה: 34-37 מנדטים.

שתי מפלגות חברתיות יש לנו במרכז: כולנו של כחלון, וגשר של לוי-אבקסיס. נראה שיש מעט הבדל ביניהן, אפילו למועמדת מספר 3 ברשימה של שתי המפלגות יש בדיוק את אותו השם –יפעת ביטון. אבל נראה שיש סיכוי ממשי שנחליף יפעת ביטון אחת באחרת, כחלק מהשינויים שהכנסת עוברת. ובכל-זאת הבדל חשוב, בעוד שכחלון מכנה עצמו "ימין שפוי", והצהיר על תמיכה בלתי מסויגת בנתניהו, אורלי לוי קורצת לגנץ, ומתנגדת נקודתית למועמד העומד למשפט. וזה יכול להיות קריטי בשאלה מי ירכיב את הממשלה הבאה.

כולנו מחזיקה כיום ב-10 מושבים בכנסת, ולפי הסקרים האחרונים זוכה ל-4 עד 6 מנדטים. אך היא צפויה לאכזבה, ואף אולי אכזבה קשה. בכל הסקרים האחרונים כולנו עוברת בקלות את אחוז החסימה. אך בכוכבים זה לא נראה כל-כך קל, ויש סיכון ממשי לרדת מתחת לאחוז החסימה. אם תעבור, זה אך במעט. אך להערכתי: 0 מנדטים.

גשר שכיכבה בעבר, לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה באף סקר, ואף לא להתקרב לכך. ככה זה סקרים, יש להם נטייה להשתנות רבות, ויש לנו עוד חודש עד הבחירות. אילו עוד שינויים נראה בסקרים במהלך בחודש עבור גשר ושאר המפלגות, אינני יודע. אך בתוצאות האמת יש כבר יותר מזל. ויש לאורלי לוי-אבקסיס סיבות לשמור על אופטימיות. נראה שהיא גם תוכל להיכנס לממשלה הבאה במקרה שתיכנס לכנסת. סיכוייה לעבור לא רעים. הערכה: 4 מנדטים.

ימין

המפץ הפוליטי המשנה את פני הכנסת, מוריד מפלגות קיימות, ומעלה חדשות, אינו פוסח על הימין הרווי במפלגות. נעשה סדר:

הליכוד אוחז היום ב-30 מנדטים. ועפ"י כל הסקרים האחרונים (חודש לפני הבחירות), הוא פחות או יותר שומר על כוחו: 29-31 מנדטים. ככל הנראה, אלה יהיו גם תוצאות האמת. רק שהפעם גוש הימין יקטן. הערכה: 28-31 מנדטים.

[מקום 27 ברשימת הליכוד הוא איש הבית היהודי, והוא צפוי לגרוע את המנדט מהליכוד (עפ"י הסכם), ולהעבירו לאיחוד רשימות הימין לאחר השבעת הכנסת].

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן קיבלה 6 מנדטים בכנסת ה-20 היוצאת. איבדה אחד כשאורלי לוי-אבקסיס פרשה ולקחת איתה את המושב. וכרגע בסקרים, חודש לבחירות, לא עוברת את אחוז החסימה. כשמונה ליברמן לשר הביטחון פרסמתי לכם פוסט מקיף בבלוג שלי בפייסבוק על האיש, וכתבתי לכם שכל בחירה שיעשה, תוביל אותו להתרסקות. ב-9 לאפריל זה קורה סופית, וליברמן יעזוב את הכנסת כשהנייה עדיין חי. גם עתה שום קמפיין בחירות שיעשה (והוא יעשה), לא יועיל לו. הערכה: 0 מנדטים.

הימין החדש עשתה בשכל כשבחרה לעצמה את השם "חדש". ישראל מחפשת משהו חדש בבחירות האלה. בנט ושקד התחילו עם סקרים ראשונים שהגיעו עד 10 מנדטים. ובסקרים האחרונים נמצאים בטווח של 5-8 מנדטים. בחודש שעוד נותר, נראה שזה כבר לא ישתנה הרבה. הערכה: 5-7 מנדטים.

איחוד מפלגות הימין היא מפלגה חצי חדשה. תרכובת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי (ללא בנט-שקד), בתוספת עוצמה יהודית שכשלה לעבור את אחוז החסימה בבחירות הקודמות, אך לא הייתה רחוקה מכך. עוצמה יהודית הם ממשיכי דרכו של הרב כהנא שתנועתו הוצאה מחוץ לחוק בהובלת הליכוד מטעמי גזענות ב-1988. אז האם האיחוד יכניס אותם חזרה לכנסת? אולי, לא בטוח. למשל מספר 3 ברשימת הבית היהודי, יפעת ארליך, פרשה על רקע צירופם של עוצמה יהודית, וויתרה על מקומה בכנסת. נראה שמפד"לניקים רבים יתקשו להצביע לרשימה מאוחדת כזו, והאיחוד הזה קטן מסך חלקיו. בכנסת היוצאת לבית היהודי היו 8 מנדטים. כרגע בסקרים האיחוד מביא 5 עד 9 מנדטים. בכוכבים רואים אכזבה ביום הבוחר. יתכן כי היא נובעת מהתוצאה הכללית של גוש הימין, אך ככל הנראה מדובר בכישלון יחסי של המפלגה. נציג עוצמה יהודית ברשימה המאוחדת נמצא במקום החמישי והלא בטוח. הערכה: 4 מנדטים (אבל גם 5 ייחשב אכזבה למפלגה).

[נזכור שהמפלגה תקבל מנדט נוסף אחרי השבעת הכנסת. שכן הליכוד שריין את המקום ה-27 (הריאלי) לאלי בן דהן מהבית היהודי, כחלק מההסכם שאפשר את האיחוד].

זהות מפלגה חדשה של משה פייגלין, שכיהן כחבר-כנסת מטעם הליכוד. פונה לקהל ימני, דתי, חרדי. בעלת עמדות מאד לא קונבנציונליות, פיוזן של ליברליזם עם מסורת. מספר 2 שלה הוא הרב חיים אמסלם, שכיהן בחבר-כנסת מטעם ש"ס. נראה כי עמדותיהם החריגות יקשו עליהם לשבת בכל ממשלה, אך דווקא השינוי שהם מייצגים, מאד מתאים למה שכוכבים מרמזים עליו. אלו בחירות של שינוי, של חדש, של מהפכני. זהות לוקחת קולות מהימין הדתי ומהחרדים, ולכן בעלת סיכוי ממשי לעבור את אחוז החסימה. כרגע בסקרים היא אינה עוברת את אחוז החסימה, למעט סקר אחד שכן. אך בכל הסקרים קרובה לכך. להערכתי זהות תצליח לחצות את הרף הנדרש, ואולי אף להפתיע יותר. הערכה: 4 מנדטים.

 

עמי גוטמן בפייסבוק
הרשם לבלוג


 

מפלגות חרדיות

זהו מגזר בו איננו מצפים לשינויים. הוא מצביע לפי החלטת הרבנים, או בצורה יציבה. אך נראה כי גם לכאן נכנסת רוח השינוי, לפחות במידת-מה.

יהדות התורה מחזיקה כיום 6 מושבים בכנסת. כרגע בכל הסקרים, בלי יוצא מהכלל, היא מגדילה את כוחה ל-7 מנדטים. אולי בגלל הריבוי הטבעי. לכאורה זה מאד קל לחיזוי, וכל הסוקרים תמימי דעים. אבל הכוכבים מצביעים על אכזבה. צריך להבין, לא ניתן להפריד מה סיבת האכזבה המשתקפת בשמיים. יהדות התורה הודיעה כי לא תיכנס לממשלה עם יאיר לפיד, וגם עם מרצ קשה לראות אותם יושבים. יתכן כי התחושה הקשה נובעת ממצב הגושים הכללי, שישאיר להם לבחור בין ברירה קשה לקשה מאד. כשהם אינם יכולים להיות החלק המשלים בפזל של קואליציית נתניהו. יתכן גם שהם אינם מצליחים לשמור על האינטרסים של בוחריהם בממשלה הבאה. כוחם בירידה גם אם זה לא משתקף במנדטים, אך בהחלט הגיוני לחשוב שהאכזבה היא גם מהתוצאה. הערכה: 6 מנדטים.

ש"ס באותה הקלחת. בכנסת היוצאת היו לש"ס 7 מנדטים. ובסקרים הנוכחיים (חודש לבחירות) הם יציבים על 6 מנדטים. תוצאות האמת יהיו מאכזבות. שוב, כמו עם יהדות-התורה, אפשר שזה ממצב הגוש, שכן גם הם הודיעו על תמיכה בלתי מסויגת בנתניהו, ואי ישיבה עם לפיד. אבל נראה שכאן יברחו להם קולות לזהות של פייגלין, ליחד של אלי ישי, ועוד. האינטרסים של המפלגה נפגעים לאורך זמן, והם אינם זוכים לנוחות אליה הורגלו בישיבה בממשלת נתניהו. הערכה: 4 מנדטים.

יחד מפלגתו של אלי ישי. בבחירות הקודמות התאחדה עם עוצמה יהודית לריצה משותפת, והתקרבה לאחוז החסימה. מה שגרע 3 מנדטים. עתה רצה לבד, ואין אף סקר שנותן לה סיכוי כלשהו לחצות את הרף הנדרש. בכל-זאת שווה להתייחס אליה עפ"י הכוכבים. והיא בוודאי תגרע קולות שיכלו להגיע לש"ס. קיים גם סיכוי שכן תעבור את אחוז החסימה. הערכה: 0-4 מנדטים.

ממשלה בישראל

כשמחברים את המנדטים לעיל, מבינים שלכל מועמד יש קושי להרכיב קואליציה. אך גנץ עדיין נהנה מיתרון יחסי בולט. כמובן שלא מדובר בתוצאה מדויקת של מנדטים, אלא רוח כללית. בבחירות 2015, לפני 4 שנים, התחזית שכתבתי לכם חודש לפני הבחירות, הייתה מדויקת יותר מכל סקר שהובא גם יום לפני הבחירות. ניתן לחזור ולקרוא אותה מהעמוד הראשי באתר של בחירות 2019. תמצאו שם גם ניתוחים מעמיקים על הדמויות המובילות של חיינו. מה אומרים הכוכבים על גנץ, ומה צפוי בעתידו של נתניהו. כמו-כן באתר עוד חומר רב, ותחזיות למדינת ישראל ולעולם. גם תחזית אישית, ותחזית חודשית. אני ממשיך לכתוב לכם בבלוג שלי בפייסבוק מספר פעמים בשבוע על הנעשה. תודה לעוקבים. שמרו תחזית זו עד הבחירות. ניתן לשלוח אותה למי שאתם רוצים דרך הוואטספ, מייל, או לשתף בפייסבוק, ע"י שימוש באייקונים שבצד הימני התחתון של המסך. נמשיך להיפגש בתחזיות פוליטיות ואחרות גם לאחר הבחירות. ונספר גם על הממשלה שתקום.

שלח לחבר או שתף את המאמר:

קורסים באסטרולוגיה

לימודי אסטרולוגיה

לחצו לפרטים

חרבות ברזל

אולפן המלחמה

לחצו לקריאה

תחזית יולי 2024

לחצו לקריאה

תחזית שנתית תשפ"ד

לחצו לקריאה

והקשר לכל מזל

לחצו לקריאה

איך כל מזל במיטה

לחצו לקריאה

 

תחזית קורונה

לחצו לקריאה

ערב קסום שייזכר לתמיד

לחצו לפרטים


צ'אט
בוואטסאפ

שיתוף
בוואטסאפ

שיתוף
בפייסבוק

שיתוף
במייל